ברייט פוד: משוכנעים כי נוביל את תנובה לשיאים חדשים

על רקע פרסום הערכת שווי לפיה שוויה של תנובה נפל בחדות, מפרסם דירקטוריון החברה מכתב לעובדים: "מבקשים לנצל את ההזדמנות להביע את מחויבותנו העמוקה לחברה ולכל אחד מכם"

מדף של מוצרי תנובה/ צלם:תמר מצפי
מדף של מוצרי תנובה/ צלם:תמר מצפי

בצל השחיקה ברווחיות חברת המזון הגדולה בישראל ועל רקע הפרסומים בשבוע שעבר לפיהם שוויה של תנובה נחתך בשיעור חד של יותר מ-40% מאז הושלמה רכישת השליטה בה לפני כשנה וחצי על-ידי ברייט פוד הסינית, שלחו היום (א') חברי הדירקטוריון של קבוצת תנובה אגרת הרגעה לעובדי החברה.

הדירקטוריון - המייצג הן את בעל השליטה בקבוצה, תאגיד המזון הסיני ברייט פוד, והן את הקיבוצים המחזיקים בכרבע מהמניות - מבקש להעביר מסר של אחדות, להעניק גיבוי לשינויים האסטרטגיים שמוביל בימים אלה מנכ"ל קובצת תנובה, אייל מליס, ולהדגיש את מחויבות הבעלים לחברה. 

וכך נכתב במכתב:

"בשם ברייט דיירי והקיבוצים, אנחנו וחברי הדירקטוריון של תנובה מבקשים לנצל את ההזדמנות להביע את מחויבותנו העמוקה לחברה ולכל אחד מכם, ולהבטיח לכם כי מחויבות זו חזקה מאי-פעם.

"כפי שידוע לכם, בחצי השנה האחרונה תנובה נמצאת בתהליך עמוק של ארגון מחדש, כך שתוכל להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק המשתנים ולהמשיך להיות חברה מובילה עבור כל מחזיקי העניין שלה. אנו נמצאים בעיצומו של שינוי הכרחי, שאת פירותיו החיוביים אנו מתחילים לראות כעת.

"אנו סומכים את ידינו על תהליך חשוב זה, אותו מובילה הנהלת החברה בראשות המנכ"ל אייל מליס, ומאמינים בכל לבנו בכם, עובדי תנובה המסורים והמנוסים.

"אנו משוכנעים כי יחד - עובדים, מנהלים ושותפים - נוביל את תנובה לשיאים חדשים של צמיחה ושגשוג".

נזכיר כי הערכת השווי העדכנית, כפי שהוזמנה על-ידי הבנקים שנתנו הלוואות לחברה הסינית, נוקבת לתנובה שווי של 4.5-5 מיליארד שקל בלבד - בעוד החברה נרכשה אשתקד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. 

קבוצת תנובה רשמה אשתקד שחיקה ברווחיות שנבעה מכמה גורמים: פתיחת השוק ליבוא גבינות ובשר טרי ללא מכס, כניסת שופרסל למותג פרטי בחלב ורגולציה.

כחברת המזון הגדולה בישראל, תנובה סובלת גם מירידה בצריכה שבולטת בשוק החלב. בשבועות האחרונים ממקדת תנובה את מאמציה בשורת המכירות במטרה לייצב את נתח השוק של החברה. מהלך זה בא לידי ביטוי במימון מבצעי מכירה ברשתות השיווק, במיוחד בקטגוריות גדולות כמו חלב ניגר וגבינות צהובות.

מבחינה זו, האתגר שפניו ניצב מליס גדול יותר מהאתגר שתנובה ניצבה בפניו בתקופת חרם הקוטג', כיוון שלפי הערכות, תנובה צפויה לרגולציה כבדה יותר גם בהמשך. הוכחה לכך ישנה כבר כעת בכוונת משרד החקלאות לפתוח את השוק ליבוא בשר טרי ללא מכס, ללא כל מגבלה.