ירידות קלות בסיום המסחר בבורסות אירופה

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי" ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש (PMI) באירופה ■ הנפט מזנק בעקבות הודעה על שיתוף פעולה בין רוסיה לסעודיה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים (ב') בירידות קלות, כאשר המשקיעים ממשיכים להגיב לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם בארה"ב ביום שישי ולעליות במחירי הנפט. היום, נזכיר, לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי". המסחר בניו יורק יתחדש מחר.

 

מחיר הנפט  מסוג ברנט עלה בחדות, ככל הנראה בעקבות כוונה לשיתוף פעולה בין רוסיה וסעודיה. שר האנרגיה הסעודי הודיע כי שתי המדינות ישתפו פעולה בניטור שווקי הנפט ויפעלו למען בלימת התנודתיות בשווקים אלו.

ועידת ה-G-20 מתקיימת בסין ומרכזת את מנהיגיהן של 20 הכלכלות הגדולות בעולם. הפגישה היא ה-11 מסוג זה שמתכנסת, ובמהלכה צפויים המנהיגים לדון בנושאי מאקרו עולמיים. תקרית מעניינת נרשמה עם הגעתו לוועידה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה  - המארחים הסינים לא סיפקו עבורו מדרגות הדרושות לירידה מהמטוס מהדלת הראשית, ולכן נאלץ לרדת מפתח אחר. בהמשך ועם הגיעו לקרקע, ספגו מלווי אובמה דברי תוכחה מצד פקידים סינים. "עבדתי עם הסינים, אין סיכוי שזה לא נעשה בכוונה על מנת להעביר מסר", הסביר שגריר מקסיקו בסין לשעבר.

באירופה התפרסמו מספר נתוני מאקרו, בהם מדדי מנהלי הרכש (PMI) בסקטור השירותים של מספר כלכלות גדולות ביבשת. מרביתם עלו על התחזיות, בתופעה שמעידה על התרחבות כלכלית. בלט המדד הבריטי, שעומד על 52.9, הפתעה חיובית ביחס לתחזית שעמדה על 49.1. נזכיר כי במדד זה, נתון העולה על 50 מעיד על התרחבות. 

בבורסת לונדון, חברת המסחר המקוון הישראלית פלוס500  דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה של 2016. החברה רשמה גידול של 25% במכירות לסך של 158.8 מיליון דולר, וכן גידול של 12% במספר הלקוחות הפעילים שהסתכמו ב-104,119. החברה תחלק דיבידנד של כ-26.7 מיליון דולר. אסף אלימלך, מנכ"ל החברה, ייחס חלק בנתונים החיוביים להשפעת ה-Brexit בבריטניה.

בבורסות אסיה נרשמו עליות בנעילה, בתגובה ראשונה של המזרח לדוח התעסוקה האמריקאי שפורסם בסוף השבוע. 

 

דוח התעסוקה איכזב במידה מסוימת את השווקים כאשר הצביע על תוספת של 151 אלף משרות חדשות בחודש החולף לעומת כ-180 אלף משרות בתחזיות המוקדמות. כעת נחלקות הדעות האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית כבר החודש, כאשר על פי רוב הערכות, הפד יבחר לשבת על הגדר גם החודש הזה, עובדה שתרמה עליות בשוקי המניות.

ב-IG, לדוגמה, היו נחרצים: "דוח התעסוקה באופן ברור יצא מתחת לתחזיות ובאופן אפקטיבי הרג את האפשרות להעלאת ריבית בספטמבר".

מדד מנהלי הרכש (PMI) במגזר השירותים הסיני רשם באוגוסט עלייה ל-52.1 נקודות לאחר קריאה של 51.7 נקודות ביולי.

חברת הספנות הדרום-קוריאנית Hanjin , פנתה לבית משפט בארה"ב ביום שישי האחרון והגישה בקשה להגנה מפני נושים, על מנת למנוע תפיסה והחרמה של כלי השיט שלה במדינה. החברה, הנמנית על 10 חברות הספנות הגדולות בעולם, נכנסה בחודש האחרון להליכי כינוס בעקבות סירובם של נושיה להעניק לה אשראי נוסף. כעת, סחורות רבות שהיו בעיצומה של הובלה על ידי Hanjin ננטשו ולא ברור מה יעלה בגורלן. מניית Hanjin צונחת בכ-12% במסחר בבורסה הקוריאנית, ובכך משלימה התרסקות של יותר מ-80% מרמתה הגבוהה ביותר השנה.

מניית סמסונג  המשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה ביום ו' האחרון. החברה הכריזה על ריקול למכשירי גלקסי נוט 7, זאת בשל התפוצצות סוללות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]