טרקלין חשמל תפצה לקוח שקיבל מסך טלוויזיה שבור

ביהמ"ש לתביעות קטנות פסק פיצוי של 6,400 שקל לאדם שרכש מהרשת טלוויזיה שלטענתו סופקה לו שבורה ■ טרקלין חשמל: במעמד המכירה המוכר ביקש מהקונים לפתוח את הקרטון, אלא שהם מיהרו

רשת טרקלין חשמל תשלם פיצוי של 6,400 שקל לאדם שרכש ממנה טלוויזיה שלטענתו סופקה לו שבורה - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון. התובע רכש טלוויזיה של חברת סוני לפני כשנה. לטענת הלקוח, המוכר הציע לקונה להוביל את הטלוויזיה בעצמו, משום שהיא קלת-משקל.

לטענת הלקוח, כאשר הגיע לביתו, הוא פתח את הקופסה ושלף תחילה את ספר ההדרכה ואת החלקים (מתקן התושבת, ברגים, חוטי חשמל). לאחר מכן, ובטרם הוצאת המסך, התקין את התושבת עליה יישב מסך הטלוויזיה. לבסוף, כאשר הוציא את מסך הטלוויזיה, התברר כי המסך שבור בצדו הימני.

לטענתו, מאחר שדובר היה על שעה בה החנות כבר הייתה כבר סגורה, הוא החזיר את כל האביזרים למקומם באריזה, לרבות המסך, ולמחרת ניגש לחנות. שם, לדבריו, לא קיבלו את טענתו, כאשר נסמכו על בדיקת טכנאי שקבע כי השבר בטלוויזיה נוצר כתוצאה מנפילה שאירעה באחריות הלקוח.

עוד טענה הרשת להגנתה כי במעמד המכירה המוכר ביקש מהקונים לפתוח את הקרטון, אלא שהם מיהרו. עוד נטען כי הלקוח סירב להתקנת המסך בידי טכנאי של סוני, משום שרצה לצפות בשידורים באותו היום. הלקוח דחה את הטענות הללו.

בנוסף, הרשת טענה כי אילו טכנאי מטעם היבואן היה פותח את האריזה והיה מגלה שבר במסך, האחריות במקרה כזה הייתה חלה על היבואן. אלא שהיות וקביעת המומחה היא שהמסך נשבר בעת ניסיון ההרכבה - הרשת, לטענתה, פתורה מתשלום.

הטענות הללו לא הרשימו את הרשמת הבכירה עדית כלפה, שקיבלה את התביעה ומתחה ביקורת על טרקלין חשמל, שלא הביאה את המוכר עצמו לדיון. "בהיעדר ראיה אחרת יש לקבוע כי התובע נקלע בעטיה של הנתבעת לסיכון שנראה כי לא היה נוטל על עצמו במודע. נראה כי התובע הוטעה לסבור כי הוא רשאי ליטול את המוצר לידיו כשהוא ארוז (ואף כי כלל לא ניתן לפתוח את האריזה בחנות), וכי אין בכך כדי להעמיד את כספי הרכישה בסיכון".

עוד קבעה השופטת כי אי-אפשר לשלול את האפשרות שהמסך הגיע אל החנות כשהוא ניזוק. בסיכומו של דבר היא פסקה פיצוי של 6,000 שקל עבור הטלוויזיה (שנמצאת ברשות החנות), בנוסף ל-400 שקל הוצאות משפט.