פילבר תחת מתקפה: פרטנר מתנגדת להקלות שתקבל הוט

פרטנר במתקפה כוללת על כוונת משרד התקשורת לאשר הקלות לחברת הכבלים בנוגע לחובת הפריסה האוניברסלית ■ טוענת: אם מקלים על הוט, שיקלו על כל בעלי הרישיונות הכלליים

שלמה פילבר  / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר מתנגדת להקלות המסתמנות על חברת הוט בכל הקשור לפריסה האוניברסלית שלה. כזכור, משרד התקשורת מתכנן להעניק להוט דחייה של שנה בחובת הפריסה האוניברסלית המוטלת עליה, וכך לאפשר לחברה לספק שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט באותם מקומות שבהם אין לה תשתית - דרך התשתיות של בזק.

כיום פרוסה הוט ב-92% מהיישובים ברחבי הארץ, ועל-פי התוכנית של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, עניין חובת הפריסה האוניברסלית של הוט צריך להיפתר בדרך של משא-ומתן, כך שהוט תהיה חייבת לייצר תחרות מיידית בטלוויזיה וכן תתחייב להשקיע בשדרוג המהירויות ברשת שלה. קיומם של שני תנאים אלה יאפשר להוט לא להשלים את הפריסה פיזית, אך מנגד להביא את בשורת התחרות בטלוויזיה.

במכתב של חברת פרטנר למשרד התקשורת מביעה החברה את הסתייגותה מהאופן שבו החליט המשרד לטפל בהוט. פרטנר טענה כי להוט ניתנה כבר ארכה מספקת (למעלה מעשור) להשלמת הפריסה, וכי אין סיבה לאפשר לה דחייה נוספת.

בנוסף,  פרטנר מציינת כי ועדת החריגים שאמורה לטפל בעניין הפריסה האוניברסלית, שגם אישרה מחדש את חובת הפריסה של החברה, לא יכולה לדחות את ביצועה. לפי פרטנר, דחייה כזו מנוגדת לקריטריונים שנקבעו בתקנות.

בפרטנר טוענים כי אם משרד התקשורת יקל על הוט, עליו להקל על כל בעלי הרישיונות הכלליים. עוד מציינת החברה כי בכל מקרה, כל הקלה על הוט כרוכה בבחינת העניין על-ידי מועצת הכבלים והלוויין.

לבסוף, פרטנר מבקשת להישמע בכתב ובעל-פה בפני הוועדה. 

ממשרד התקשורת נמסר: "פרטנר טועה לחשוב כי המהלך מקל על הוט בהשקעה בתשתיות, אלא להפך - המשרד מתכוון בשנת הדחייה לסכם עם הוט על תוכנית השקעות אתגרית בשנים הקרובות בטכנולוגיות מתקדמות של פס רחב. לאחר גיבוש תוכנית זו היא תובא לבחינה ציבורית".