חברת נדל"ן בבעלות חלקית של טדי שגיא נמכרת ב-1.9 מיליארד ד'

במאי אשתקד קבוצת טדי שגיא רכשה 25% ממניות חברת הנדל"ן האוסטרית קונוורט אימוביליאן ■ היום הודיעה ענקית הנדל"ן הגרמנית ונוביה כי היא רוכשת את קונוורט בעסקת מניות תמורת 1.7 מיליארד אירו

חברת הנדל"ן הגרמנית ונוביה (Vonovia SE) הודיעה היום (ב') על רכישת המתחרה האוסטרית שלה קונוורט אימוביליאן אינבסט (Conwert Immobilien Invest), בבעלות חלקית של איש העסקים טדי שגיא, תמורת 1.7 מיליארד אירו (1.9 מיליארד דולר) בעסקת מניות.

לפי תנאי העסקה, ונוביה מציעה 74 מניות שלה תמורת כל 149 מניות של קונרווט, כלומר לפי שווי של 17.58 אירו לכל מניית קונוורט. מדובר בפרמיה של כ-9% מעל המחיר שבו נסגרה מניית קונוורט ביום שישי. שווי העסקה כולל החוב עומד על 2.9 מיליארד אירו.

במאי אשתקד קבוצת טדי שגיא רכשה 24.79% ממניות קונוורט, תמורת כ-240 מיליון אירו. כלומר, הרווח של שגיא מהעסקה מסתכם בכ-150 מיליון אירו. 

קונוורט, אשר נוסדה בשנת 2001 עוסקת ברכישה, פיתוח, השכרה, שיווק ומכירת נכסי ושירותי נדל"ן נחשבת לאחת החברות האוסטריות המוכרות ביותר. קונוורט מחזיקה בלמעלה מ-30 אלף נכסי נדל"ן, ומתמקדת בעיקר בנכסים אזרחיים למגורים באזורי מטרופולין (74% מהפעילות) והיתר נכסים מסחריים (26%).

כ-74.5% מהנכסים של קונוורט נמצאים בגרמניה, 22.6% באוסטריה והיתר במספר מדינות שכנות כמו לוקסמבורג וצ'כיה.