"דרעי, אם תסגרו לנו את תל-אביב, תקבלו מלחמה"

תנועת "ישראל חופשית": "על כל סופר שייסגר בשבת, אתם תקבלו עוד מלחמה בעולם התורה המושחת" ■ "לא התערבנו לכם בחיים, רק דרשנו שתעזבו אותנו בשקט; זוהי אזהרה חביבה, כי אנחנו מורידים את הכפפות"

בעקבות הפרסומים כי שר הפנים אריה דרעי יטרפד את כל ההצעות שתעלה ועדת מנכ"לים מיוחדת לפתיחת בתי עסק בשבת, תנועת "ישראל חופשית" מגיבה בפייסבוק בפוסט לוחמני במיוחד, ומאיימת על דרעי ש"אם תסגרו לנו את תל-אביב, אנחנו נפתח לכם את בני-ברק. על כל 'חילול שבת' שתנסו למנוע, תקבלו חילול שבת גדול יותר ובכוונה תחילה. על כל סופר שייסגר בשבת, אתם תקבלו עוד מלחמה בעולם התורה המושחת".

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי ועדת מנכ"לים של משרדי הכלכלה, הפנים, המשפטים, הדתות ומשרד ראש הממשלה מגבשת המלצות בעניין סגירת בתי עסק בשבתות, ובוחנת 3 הצעות בנושא: ההצעה הראשונה היא לקבל את חוק העזר העירוני של עיריית תל-אביב ולהשאיר 160 עסקים פתוחים בשבת ברחבי העיר על-פי הגדרות העירייה. ההצעה השנייה היא להוריד ב-20% את מספר בתי העסק שיישארו פתוחים; וההצעה האחרונה היא לא לאשר פתיחה של עסקים בתל-אביב בשבת אלא רק של חנויות נוחות ומתחמים.

שר הפנים דרעי (ש"ס) מתנגד, ולכן הפוסט התקיף של "ישראל חופשית". 

מיקי גיצין, מנכ"ל התנועה וחבר מועצת העיר תל-אביב, הוסיף בפוסט שכוון לדרעי ולמפלגות החרדיות: "אתם חושבים שיש לכם בעלות על השבת? על החיים שלנו? אתם טועים מאוד. זוהי אזהרה חביבה, כי אנחנו מורידים את הכפפות. במשך שנות פעילותנו התרחקנו משכונות חרדיות ולא התערבנו לכם בחיים, רק דרשנו שתעזבו אותנו בשקט. אם תסגרו את תל-אביב, תקבלו מלחמה".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה היום (ג') בנושא כי "ההכרזה של דרעי היא עוד שלב בניסיון האלים של הסיעות החרדיות להשתלט בשיכרון כוח על המרחב הציבורי בניגוד לצרכים והרצונות של כלל הציבור תוך הכרזת מלחמה על הציבור החופשי. אם כבר הסטטוס-קוו מת, יש לנו הזדמנות לפשרה היסטורית שתוכל לצמצם את המסחר בשבת ולהפעיל תחבורה ציבורית. אבל דרעי בוחר לעשות בדיוק את ההפך, לעצום עין מול הישראבלוף של 'מתחמי הקניות' אבל לסגור את העיר.

"המסר הוא שאפשר לנסוע באוטו הפרטי ולעשות שופינג ברשתות התאגידיות, אבל לא ליהנות מפנאי ותרבות וחנויות עירוניות בשבת. דרעי, ליצמן וסמוטריץ' יגלו בקרוב שהציבור החופשי לא שותק, ואני מעריכה שהשינוי בסטטוס-קוו יהיה דווקא לכיוון ההפוך: תל-אביב תישאר פתוחה, ותחבורה ציבורית תיסע בשבת".