מחפשים מזומנים: מיזם הסיבים יפתח חדר מידע למשקיעים

בנק רוטשילד, המלווה את תהליך הכנסת המשקיע לאנלימיטד, הודיע רשמית על פתיחת חדר המידע לסלקום, פרטנר ואחרים בשבוע הבא

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

המתמודדים הפוטנציאליים במכרז לבחירת משקיע בחברת אנלימיטד (מיזם הסיבים האופטיים) קבלו הודעה מבנק ההשקעות רוטשילד כי בשבוע הבא צפוי להיפתח חדר המידע. אמנם מדובר בפנייה מסודרת רשמית, אך יחד עם זאת יש חשש שמא יצוץ משהו ברגע האחרון ופתיחת חדר המידע תידחה שוב.

נזכיר כי חברת החשמל דוחקת לפתוח את חדר המידע כמה שיותר מהר היות והיא הבטיחה לדירקטוריון לפני מספר חודשים שבתמורה לדחיית תשלומים המגיעים לה, אם חדר המידע לא ייפתח בתוך חודשיים (שכבר חלפו מזמן...) היא תסגור את המיזם.

כרגע לא ברור מי ייכנס לחדר המידע מלבד סלקום ופרטנר שהכריזו על כך, אך מה שבטוח הוא שאם לא יהיה משקיע שיהיה מוכן להזרים מאות מיליוני שקלים לצורך האצת הפריסה, הסיכוי שהמיזם ישרוד נמוך מאד.

יש לומר ביושר שלצפות להזרמות כה כבדות בעת הנוכחית מצד פרטנר וסלקום, זו ציפייה מופרזת, אך אין לדעת האם לא יהיו משקיעים אחרים מלבדן שיגלו עניין במיזם.

סלקום ופרטנר מחפשות דרכים להקטין את התלות שלהן בבזק ולכן עבורן המיזם הוא הזדמנות להרחבת הנגישות ללקוחות. הכל תלוי כמובן במחירים שהן יידרשו להשקיע, ביחס לחלופה של שימוש בתשתיות הקוויות של בזק, אך יחד עם זאת צריך לזכור שעבורן בטווח הארוך התלות הזו מאד בעייתית.

זו הסיבה שפרטנר הכריזה על פרויקט שאפתני של פריסת סיבים עצמאית והיא ממתינה להתקדמות מול בזק שתאפשר לה נגישות לתעלות התקשורת שלה כדי שתוכל להשחיל סיבים דרך אותם קנים.