סקר חדשות 2: יש עתיד - המפלגה הגדולה ביותר בישראל

סקר מיוחד שערכה מינה צמח לאחר משבר הרכבת מראה כי בפעם הראשונה הופכת מפלגתו של יאיר לפיד לגדולה ביותר בישראל ■ לפיד זוכה בסקר ב-24 מנדטים לעומת 22 בלבד לליכוד

לפיד בדרך להיות ראש הממשלה הבא? סקר חדשות 2 שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף איי-פאנל לאחר משבר הרכבת מגלה כי בפעם הראשונה, הופכת מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד למפלגה הגדולה ביותר בישראל - ועוברת את הליכוד בראשות נתניהו.

מדובר בנתון חסר תקדים עבור לפיד, שרק לפני פחות מ-5 שנים נכנס לפוליטיקה - וכעת מנהיג את המפלגה הגדולה ביותר בישראל, לפחות לפי הסקר - וממצב את עצמו כמועמד רציני לראשות הממשלה בבחירות הבאות.

בסקר חדשות 2 זוכה מפלגתו של לפיד ב-24 מנדטים, זאת לעומת הליכוד שיורד מ-30 מנדטים שהשיג בבחירות האחרונות ל-22 בלבד. מי שככל הנראה לוקח קולות מן הליכוד היא מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, שמתחזקת מ-8 ל-14 מנדטים - והופכת לשלישית בגודלה בישראל.

את משבצת המפלגה הרביעית בגודלה בישראל חולקות הרשימה המשותפת ששומרת על כוחה עם 13 מנדטים - יחד עם רשימת המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג, שמתרסקת מ-24 מנדטים ל-13 בלבד.

ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן מתחזקת ועולה מ-6 ל-10 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש"ס עם 6 בלבד - וכך גם מפלגת "כולנו" של שר האוצר משה כחלון שיורדת ב-4 מנדטים. מרצ שומרת על כוחה בסקר עם 5 מנדטים.

על פי נתוני הסקר, חצי ממצביעי המחנה הציוני עברו לתמוך בלפיד והליכוד מאבד רבע ממצביעיו - לטובת ליברמן ובנט. סקר פנימי שערכו ב"יש עתיד" בימים האחרונים, העלה תוצאות זהות. עם זאת, למרות הנתונים המעודדים מבחינת לפיד, על פי הסקר הזה עדיין אין לו ממשלה - ונראה כי הוא חייב לחדש את "ברית האחים" עם בנט על מנת שכזו תקום.

מפלגה בראשות יעלון תזכה ב-7 מנדטים בלבד

ומה קורה בתרחיש נוסף בבחירות הבאות, בו תרוץ רשימה בראשותו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהצהיר כי בכוונתו להתמודד על ההנהגה? במצב הזה הליכוד ויש עתיד בתיקו - 21 מנדטים לכל אחת, והבית היהודי נותרת המפלגה השלישית בגודלה - אך עם 14 מנדטים.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, המחנה הציוני מתרסק אפילו יותר וזוכה רק ב-11 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10 - ומפלגה חדשה בראשות יעלון זוכה רק ב-7 מנדטים, בדומה ליהדות התורה.

יתר תוצאות הסקר במקרה בו יעלון ירוץ בראש מפלגה עצמאית: ש"ס עם 6 מנדטים, מרצ עם 5 - וכמוה גם כולנו של כחלון שכוחה נחתך בחצי.

בליכוד הגיבו לממצאי הסקר וטענו כי הם "לא מתרגשים. כבר ניבאו למפלגה 18 מנדטים בבחירות האחרונות וראינו מה הייתה התוצאה. ברור שהסקר הוא תוצאה ישירה של משבר השבת והוא נמצא מאחורינו לאחר שנתקבלה היום פסיקת בג"ץ בנושא".

עןד הוסיפו בליכוד כי "כל ממשלות השמאל עשו קואליציות עם החרדים: ממשלת רבין הראשונה, ממשלת רבין השנייה (כולל הסכמי אוסלו) ממשלת ברק וממשלת אולמרט. גם בממשלות אלה לא הונהגו שינויים כלשהם בנושא דת ומדינה. גם לפיד החוזר בתשובה מאותת לחרדים שלא יעשה שום שינוי בנושאים אלה. מצביעי הליכוד יחזרו כאשר יבינו שלפיד הוא איש שמאל שעומד בראש מפלגת שמאל שיוביל ויתורים ונסיגות שיסכנו את ביטחון ישראל - דבר שהליכוד בראשות נתניהו לא יעשה לעולם".