שבוע המסחר הסתיים בירידות שערים; נבידאה זינקה בכ-20%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; פתיחה שלילית בוול סטריט ■ הריבית באירופה נותרה ללא שינוי; דראגי לא שינה את היקף הרכישות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים בירידות שערים קלות, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה וירידות בפתיחת המסחר בניו יורק. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך מה יעשה הפדרל ריזרב בפגישתו הקרובה, זאת בצל דוח התעסוקה החלש יחסית שפורסם בסוף השבוע האחרון. בשוק מעריכים כעת את סיכויי העלאת הריבית בחודש ספטמבר בכ-18%.

שני בכירי פד העידו אתמול בפני ועדת המסחר והמדיניות המוניטרית בבית הנבחרים בארה"ב. אסתר ג'ורג' וג'פרי לאקר, שעומדים בראש שלוחות הפד בקנזס סיטי ובריצ'מונד (בהתאמה). השניים זומנו על מנת לסקור את המצב הכלכלי הנוכחי ואולי אף לספק רמזים ביחס לפגישה הקרובה של הנהלת הפדרל ריזרב. לאקר עצמו ציין כי הנתונים שפורסמו החודש תומכים בהעלאת ריבית כבר החודש.

יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, הודיע כי הריבית באירופה תישאר ללא שינוי ברמה של 0%, זה החודש הרביעי ברציפות, והריבית על הפיקדונות על מינוס 0.4%. בנוסף, דראגי לא שינה את היקף רכישות האג"ח, זאת עד לשינוי מהותי לדבריו ברמת האינפלציה בגוש האירו. רבים העריכו שנגיד הבנק מריו דראגי ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח מעבר למועד המקורי במארס 2017. ברקע להחלטה, הצמיחה הפושרת והאינפלציה שמתקשה להתרומם.

מיילן  הוסיפה להיסחר לאחר שזכתה להמלצה חמה מ-UBS, שהציב למניה מחיר יעד של 66 דולר - המשקף פרמיה של כ-63% מעל מחיר השוק. ההמלצה עשויה לשנות את הלך הרוח של המשקיעים בשוק כלפי מיילן, שסופגת ביקורת רבה בתקופה האחרונה סביב העלאה אגרסיבית של מחירי תרופת האפיפן שביצעה בשנים האחרונות.

נבידאה  זינקה ביומיים האחרונים בחדות, לאחר שהודיעה על מזכר הבנות למכירת המוצר המוביל שלה תמורת 80 מיליון דולר. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]