זהבית כהן מגרשת את המסעדנים אורן וניר שולץ

מנכ"לית קרן אייפקס שלחה השבוע לאחים שולץ, לשעבר בעלי חברת ההסעדה המשפחתית שנרכשה ע"י הקרן, מכתב רשום האוסר עליהם ליצור קשר עם העובדים והלקוחות

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

אורן וניר שולץ, בעלי חברת הקייטרינג המשפחתית שולץ, קיבלו השבוע מזהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס, מכתב פיטורים, המנתק אותם באופן סופי מהחברה, כמו גם מקשריהם עם החברה, העובדים, הספקים והלקוחות.

באפריל 2015, רכשה קרן אייפקס 80% ממניות חברת ההסעדה המשפחתית שולץ, לפי שווי חברה של כ-200 מיליון שקל. מאז, כך טוענים גורמים המקורבים לאחים, סובלת החברה מהתנהלות בעייתית הגורמת לאובדן לקוחות ותיקים. כך למשל, חברת סיסקו סיימה באחרונה את התקשרותה עם החברה בתום 14 שנות פעילות משותפת.

עוד נטען, כי שכרם של מיכה רונן המנכ"ל הנכנס ושל דני פלטי היו"ר, הוא כפול מהשכר אותו קיבלו שני האחים יחד, ועומד היום על כ-100 אלף שקל ברוטו. במכתב הפיטורים שהגיע השבוע לאחים באמצעות שליח, הובהר, כי נאסר עליהם ליצור קשר עם לקוחות ועובדים.

לדברי גורם המקורב לאחים, הם אף לא יוכלו לאחל ברכת שנה טובה, לאנשים קרובים שהכירו אותם ועבדו איתם לאורך שנים. עוד נמסר, כי בשימוע המקדים שנערך להם בשבוע שעבר, נטען כי העילה לפיטורים היא שהם לא עמדו כראוי במטלות ולא הקדישו זמנם לטובת החברה, טענות שהוכחשו בתוקף. השניים, כך נודע, מודרו לאחרונה מפגישות חשובות וחשים שהעסק המשפחתי בן 37 השנים, לא רק שנשמט מידיהם, אלא גם נפגע וסובל היום מהתנהלות בעייתית. עוד נטען, כי קרן אייפקס עדיין חייבת למשפחת שולץ כסף רב על חלקם בעסקה.

בקרן אייפקס סירבו להגיב לדברים.