אפריקה השלימה מכירת 65% מאפי פיתוח ללבייב ב-550 מ' ש'

זרוע הנדל"ן ברוסיה של אפריקה ישראל תועבר לבעל השליטה ■ התמורה תועבר לפירעון מוקדם של אג"ח ■ החובות למחזיקים יתכווצו, אך הסדר חוב עדיין דרוש

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

אפריקה ישראל דיווחה היום כי השלימה את מכירת מניות השליטה (65%) באפי פיתוח לבעל השליטה לב לבייב, ב-550 מיליון שקל. מלוא התמורה הועברה לחשבונות נאמנות על שם הנאמנים למחזיקי האג"ח (סדרות כ"ו-כ"ח) ותשמש לביצוע פירעון מוקדם של איגרות החוב.

כחלק מהעסקה העניק לבייב לאפריקה ישראל אופציות לרכישת עד 10% ממניות אפי פיתוח שבידיו, וזו המחתה את הזכויות הנובעות מהאופציות לידי נאמני האג"ח.

אפי פיתוח היוותה את זרוע פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, ונחשבת מאז הקמתה לחביבתו של בעל השליטה לבייב. בעקבות מכירת אפי פיתוח תרשום אפריקה ישראל הפסד הון של 2.4 מיליארד שקל, וההון העצמי יתכווץ ב-1.3 מיליארד שקל ל-180 מיליון שקל.

חובות החברה למחזיקים, שעומדים על כ-3.32 מיליארד שקל, יתכווצו בעקבות הפירעון המוקדם לכ-2.77 מיליארד שקל, אולם עדיין יחייבו את החברה והמחזיקים להשלים הסדר חוב שיכלול המרה של כ-1 מיליארד שקל מהחוב למניות אפריקה.

אג"ח אפריקה הגיבו היום בעליות של עד 2%, וסדרות כ"ו ו-כ"ז נסחרות ב-65% מערך הפארי שלהן, בעוד שכ"ח נסחרת ב-71% מהפארי. אג"ח כ"ח, שלה הייתה משועבדת מרבית ההחזקה באפי פיתוח, זינקה ב-3 החודשים האחרונים ב-61% בעקבות הסיכום המפתיע על המכירה ללבייב במחיר כפול מהשווי בבורסה.