פרטנר במו"מ לרכוש תוכן מ-HBO: "לאסור על הוט לסכל המהלך"

מהוט נמסר: "הוט תמשיך לספק את התוכן הטוב ביותר בישראל מהערוצים המובילים בעולם ומהפקות המקור הטובות בישראל. אנו תמהים על הבקשה לצו מניעה ולומדים את פרטיה"

 

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

התוכניות של פרטנר להיכנס לתחום הטלוויזיה מעלות הילוך. אחרי שהחלה בגיוס טכנאים ומשלימה את הפרטים האחרונים של סגירת הספקים שיקימו עבורה את הפלטפורמה, החברה החלה לעסוק במקביל גם בצד התוכן. במסגרת זאת החברה פנתה לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד הוט בטענה שהאחרונה משתמשת באופן לא חוקי בכוחה המונופוליסטי כדי למנוע מפרטנר לחתום על הסכם עם חברת HBO. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע דיון בבקשה לצו מניעה ליום שני הקרוב.

בפנייתה לבית המשפט, פרטנר מציינת כי הגיעה להסכמות עם HBO לשימוש בתכניה בישראל, וכי מדובר במהלך בעל חשיבות אסטרטגית לכניסתה לשוק הטלוויזיה בישראל במטרה להגדיל את התחרות ולהוזיל את המחיר לצרכן. פרטנר טוענת בפנייתה כי הוט פועלת באופן בלתי חוקי בניסיון לחבל בהתקשרות לרכישת התוכן בין פרטנר לבין HBO, תוך ניצול מידע עסקי חסוי וסודי המהווה סוד מסחרי של פרטנר, שהגיע אליה שלא כדין.

בפרטנר מציינים, כי צו המניעה הכרחי על מנת להבטיח את הפסקת ההתנהלות הבלתי חוקית של הוט אשר גורמת לפרטנר נזק רב, אך לא זאת בלבד, אלא שהתנהלותה של הוט לחסימת מתחרים חדשים גורמת לנזק עצום לתחרות בשוק ולצרכנים.

לדברי פרטנר, היא הגיעה להסכם ארוך טווח עם חברת HBO, ומשנודע הדבר להוט היא פעלה לסכל את ההסכם באופן לא חוקי. המידע אודות המו"מ הגיע אל הוט כתוצאה מדליפת מידע חמורה מבאי כוחה הקודמים של פרטנר, וזאת באמצעות הודעת דואר אלקטרוני שנשלחה ממשרד עורכי דין הרצוג, פוקס, נאמן, ישירות אל סמנכ"ל התוכן בחברת הוט.

בפרטנר מציינים כי ברשותם התחייבות בכתב מצד גורם בכיר בהוט שלא לעשות שימוש במידע סודי זה. בטרם פנתה חברת פרטנר לבית המשפט, פנתה החברה להוט, והודיעה לה כי בנסיבות שנוצרו, היא דורשת מהוט לחדול בה מהתנהלותה הבלתי חוקית ולהפסיק לאלתר ניהול כל משא ומתן ו/או התקשרות עם HBO לקבלת רישיון מסוג כלשהו לשידור תוכן מתוצרתה.

מהוט נמסר: "הוט תמשיך לספק את התוכן הטוב ביותר בישראל מהערוצים המובילים בעולם ומהפקות המקור הטובות בישראל. אנו תמהים על הבקשה לצו מניעה ולומדים את פרטיה".