אורמת השלימה גיוס אג"ח של 204 מ' ד' ממוסדיים ישראלים

אורמת עדכנה כי במסגרת המכרז שערכה לשתי סדרות אג"ח חדשות, הגיעו ביקושים גבוהים של כ-450 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל)

אורמת ב nyse / צילום:nyse
אורמת ב nyse / צילום:nyse

גיוס האג"ח של אורמת  הושלם בהצלחה, והחברה גייסה ממשקיעים מוסדיים בישראל סכום של 204 מיליון דולר (כ-765 מיליון שקל) בהנפקת אג"ח פרטית. אורמת עדכנה היום (א') כי במסגרת המכרז שערכה לשתי סדרות אג"ח חדשות, הגיעו ביקושים גבוהים של כ-450 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל).

למרות הביקושים הגבוהים, אורמת בחרה שלא לגייס את הסכום המקסימלי אליו כיוונה - 250 מיליון דולר - וזאת כנראה במטרה לחסוך לעצמה בעתיד חלק מעלויות המימון. אורמת תשתמש בכסף שגויס, בתוספת חלק מהכסף שיש לה בקופה, למחזור חוב של 250 מיליון דולר - אג"ח לא סחירות שהנפיקה אורמת טכנולוגיות למוסדיים ב-2010-2011 - חוב הנושא ריבית שנתית של 7% והיה מיועד לפירעון באוגוסט 2017.

אורמת, המנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל ונמצאת בשליטת קרן פימי, עוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית. על דבר ההנפקה פורסם לראשונה ב"גלובס" לפני כחודש וחצי.

אורמת הנפיקה כאמור שתי סדרות אג"ח, שדורגו על-ידי S&P מעלות בדירוג A פלוס. הראשונה, סדרה 2 שהיקפה 67 מיליון דולר, נסגרה על ריבית דולרית שנתית של 3.7%. הסדרה היא במח"מ של כ-3.8 שנים ותיפרע בתשלום אחד בספטמבר 2020. הסדרה השנייה, סדרה 3 שהיקפה 137 מיליון דולר, נושאת ריבית שנתית של 4.45%, והיא במח"מ של כ-5.5 שנים - מיועדת לפירעון בספטמבר 2022. תשלומי הריבית עבור שתי הסדרות ישולמו פעמיים בשנה החל מחודש מארס 2017. את ההנפקה הובילו דיסקונט חיתום והנפקות ולידר הנפקות, ואיתם פעלה ברק קפיטל חיתום.

בתוך כך, בשבוע שעבר החל בנק ההשקעות אופנהיימר לסקר את מניית אורמת בהמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 54 דולר למניה. מחיר היעד גבוה ב-10.4% מהמחיר הנוכחי של המניה בבורסות ניו יורק ות"א. באופנהיימר מציינים מספר גורמים מרכזיים להמלצה החיובית, וביניהם יכולות מוכחות בתחום האנרגיה הגיאותרמית המקטינות את רמות הסיכון בפרויקטים; יכולות טכנולוגיות גבוהות; הזדמנויות צמיחה בשווקים שמחוץ לארה"ב; העובדה שאנרגיה גיאותרמית יכולה להשלים אנרגיות מתחדשות אחרות; וכן יצירת מזומנים חזקה, שתומכת באפשרויות צמיחה עתידיות של החברה. בנוסף מציינים כלכלני אופנהיימר את השיפור בשיעורי הרווחיות של אורמת.