משקיע בשעות הפנאי: הבכיר שהוא גם זמר, גם טייס וגם לוחם

וגם: רק הים יפריד - אוריאל לין מתקרב לקפריסין

לינה קסטרו ואתי רוטר / צילום: אביב חופי
לינה קסטרו ואתי רוטר / צילום: אביב חופי

 

רק הים יפריד

אוריאל לין מתקרב לקפריסין

בשבוע שעבר אירח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, משלחת של 20 נציגי חברות בתחומים שונים שהגיעו היישר מקפריסין, השכנה שמעבר לים.

לין מנסה לטפח קשרים עם חברות אלו, כחלק משאיפתו לאחד בין שתי הכלכלות.

לטענתו, הישראלים משקיעים אנרגיות בביסוס עסקים בחו"ל, תוך ניתוק הזיקה לישראל, בין היתר בשל רמת המיסוי הגבוהה בארץ. לדבריו, אנרגיות עסקיות אלה, אם ינותבו לקפריסין, יחזקו את המעמד האסטרטגי של ישראל באזור.

קוסטאס גלטריאוטיס, נשיא לשכת המסחר והתעשייה של לימסול, השתתף יחד עם חברי הקבוצה באירוע קבלת פנים חגיגי על גג בניין לשכת המסחר בתל-אביב, שם הוגשה להם בין היתר גם בירה קפריסאית. גלטריאוטיס ציין כי הדמיון בין ישראל וקפריסין רב, והוא תומך ברעיון האיחוד.

לדבריו, "ככל שיחסי המגזר העסקי בין שתי המדינות מתהדקים, רעיון זה הולך ונעשה מציאותי יותר, וכדברי הפתגם הסיני הידוע - מסע של אלפי קילומטרים מתחיל בצעד אחד". שגרירת קפריסין בישראל, סלינה שמבוס, הוסיפה ש"ברצוננו להראות לישראלים שקפריסין היא יותר מיעד תיירותי".

עוד תרמו למפגש: זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר, ויפה בן ארי, סמנכ"לית אגף כלכלה במשרד החוץ.

לינה קסטרו ואתי רוטר. צילום: אביב חופי
 לינה קסטרו ואתי רוטר. צילום: אביב חופי

משקיע בשעות הפנאי

מי הבכיר שהוא גם זמר, גם טייס וגם לוחם?

ד"ר רום אליעז מונה למנהל החממה הביו-טכנולוגית של חברת מרק (Merck) בישראל וקרן ההשקעות שלה, Merck Ventures, ושותף בכיר בקרן Merck Ventures העולמית. בארבע השנים האחרונות, ניהל ד"ר אליעז את תחום המוצרים החדשניים של חברת טבע.

לאורך יותר מעשרים שנותיו בתעשייה, החזיק בשורת תפקידי ניהול בכירים שכללו אחריות לתיק ההשקעות ופיתוח המו"פ בחברות דוגמת פייזר וג'ונסון את ג'ונסון. הוא היה מנכ"ל חברת נסווקס בישראל, וחברות הזנק בתחומי הפארמה בישראל ובארה"ב, ויסד את קרן ההשקעות של אלרום, המתמחה בציוד רפואי, טכנולוגיות איכות סביבה וחברות ביוטק.

דווקא מחוץ לשעות העבודה, מתברר שיש לד"ר אליעז חיים מעניינים לא פחות. הוא ייסד שתי להקות רוק בעמק הסילקון - MusiCA ו-YaRock, שביצעו קאברים למוסיקה ישראלית. הוא מחזיק ברישיון טייס פרטי, הוציא לאור שני תקליטורים בהם הוא מנגן בכינור, משיט יאכטות וצולל. בנוסף לכל אלה, הוא בעל חגורה שחורה דאן 2 בטקוונדו ובאמנויות לחימה.

בכירי הנדל"ן מאשימים

פורום הנדל"ן של DUN'S100 התקיים בטיימינג קריטי

בשבוע שעבר אירחה סיגל מאור, משנה למנכ"ל דן אנד ברדסטריט את בכירי ובכירות ענף הנדל"ן בפורום DUN'S100 שהתקיים במשרדי החברה. באופן טבעי, אסון קריסת החניון ברמת החייל, הפך לאחד הנושאים המרכזיים במפגש. הדיון אודות המחדל וחיפוש אחר אחראיים, הפך במהרה להפניית אצבע מאשימה כלפי הרגולציה והמדינה.

האדריכל משה צור אמר כי "בניין לא אמור לקרוס. האווירה כיום היא שיש העדפה ברורה של מחיר על פני איכות, מה שמוביל לכך שהתכנון הפחות טוב מתבצע". דניאלה פז ארז, מנכ"לית פז כלכלה והנדסה, טענה כי "הענף נמצא כרגע באובר קפסיטי. מבחינת ביצועים, הגדלנו את כמות התחלות הבנייה באופן משמעותי וזה רק במגמת עליה... השוק מצריך להכפיל את כמות המהנדסים, המפקחים והפועלים ומדינת ישראל צריכה לטפל במחסור. עודף קפסיטי יצר מצב של קיצורי דרך ועיגולי פינות".

עוד השתתפו ולקחו חלק פעיל במפגש: יגאל דמרי, מנכ"ל ובעלים י.ח. דמרי; צביקה אקרשטיין, מנכ"ל אקרשטיין תעשיות; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי; אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר; עו"ד דור שחם, שותף בכיר וראש מחלקת נדל"ן, המבורגר עברון ושות'; ואחרים.

מאור ופז ארז. להילחם במחסור. צילום: קובי קנטור
 מאור ופז ארז. להילחם במחסור. צילום: קובי קנטור

מוטי בן משה מחבק את העובדים

עם השלמת הסדר החוב, שיגר בעל השליטה החדש זריקת הרגעה לעובדיו

אתמול (א') הושלם הסדר החוב בקבוצת אלון רבוע כחול, ומוטי בן משה, שקיבל לידיו את הבעלות המלאה בעבור כ-120 מיליון שקל, לא בזבז זמן, ומיהר עוד באותו היום לשגר זריקת הרגעה לכ-3,500 עובדי ומנהלי החברות בקבוצה - דור אלון, נעמן גרופ ורבוע כחול נדל"ן.

"אני נחוש להשביח את הפעילויות העסקיות, להציף ערך ולפתח תחומי פעילות חדשים", מצהיר בן משה במכתב שהופץ לעובדי הקבוצה, "בחודשים האחרונים למדתי בהערכה רבה כיצד רבים מכם התמודדו עם הקשיים שניחתו לפתחכם. הגיעה העת להפוך את הקשיים הללו לאתגרים שהם קודם כל - הזדמנויות. זה לא יהיה כבמטה קסם וזה בוודאי לא יהיה פשוט. אבל אין לי ספק שבעזרת השם, נעשה כולם יחד ונצליח להתאים את הפעילות העסקית לאתגרי השוק".

במכתב גם ביקש בן משה לשווק את עצמו ואת קבוצת אקסטרה שהוא עומד בראשה, כמי שיודעים בעיקר הצלחות: "מכוני מחקר באירופה, אנליזות שביצעו פירמות ראיית חשבון מהגדולות בעולם, כמו גם התקשורת הכלכלית המובילה בגרמניה ובאנגליה, חוזרים ומגדירים את אקסטרה כקבוצה התחרותית והצומחת ביותר כמעט בכל סגמנט שוק שבו היא פועלת. כאלה נהיה, בע"ה, גם כאן, במתכונת הפעילות החדשה של אלון רבוע כחול ישראל". את הדברים הוא חותם באופטימיות ומבטיח כי "יחד נטפח את האנשים הטובים בקבוצה ונגייס נוספים".

מוטי בן משה. בעזרת השם נצליח. צילום: תמר מצפי
 מוטי בן משה. בעזרת השם נצליח. צילום: תמר מצפי

משפחת רוטר משיקה את החורף

מי הגיעו לתצוגת האופנה המסורתית של קסטרו?

הקיץ עדיין כאן, הסתיו בקושי מגלה סימנים ראשונים, אבל מזג האוויר לא מנע מקבוצת קסטרו לקיים את הפסטיבל השנתי - השקת קולקציית החורף - שהתקיימה אמש (א') בהאנגר 11 בנמל תל-אביב. במרכזו של האירוע המסורתי, עמד פריט מסורתי עוד יותר - הג'ינס, כשהתצוגה רבת הדוגמנים והדוגמניות התנהלה לצלילי תזמורת הסימפונט רעננה שליוותה את הזמרים שלומי שבן ולולה מארש.

בקסטרו כמו בקסטרו, מדובר לא רק בעסקים אלא גם באירוע משפחתי לכל דבר, רק שהפעם מדובר היה בטיימינג רגיש משהו. גבי רוטר, המנכ"ל המשותף, קם עוד באותו הבוקר מישיבת שבעה ואבל על אימו, אוגניה רוטר ז"ל, שנפטרה בשיבה טובה בגיל 94. לדבריו, היא, שעבדה כמנהלת חשבונות עד גיל 75, השפיעה מאוד על חייו ועל דרכו. באורחים הרבים ניתן היה לראות את: יוסי גביזון, מנכ"ל הודיז; פנינה ומשה אדרי, מבעלי סינמה סיטי; דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר-פארם; שולה רקנאטי וביתה מאי; עופרה ועתליה שמלצר, נשיאת קבוצת שלמה; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר ובתה רוני; גדעון ודינה אוברזון; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; משה רוזנבלום משנה למנכ"ל מליסרון; האדריכלים חנן פרי ואילן פיבקו; קארן גילרמן; תמי וחן למדן; עו"ד מירי טוכמאייר; גיל וזיו ביילין; ענת פדני וכמובן את בני המשפחה המורחבת: עדי ורון רוטר; רותם סלע ואריאל רוטר; ההורים גבי ואתי רוטר, ולינה קסטרו, מייסדת החברה.

לינה קסטרו ואתי רוטר / צילום: אביב חופי
 לינה קסטרו ואתי רוטר / צילום: אביב חופי