מדד הפרסומות ביוטיוב באוגוסט: עומס החום הורגש היטב

החום הורגש הן בנושאים והן בדרך הקלה והבטוחה לפנות לצופים - הומור ונונסנס

הפרסומת שהעלה משרד הפרסום יהושע TBWA לרגל השקת האפליקציה של בנק דיסקונט היא הפרסומת המובילה את מדד יוטיוב לחודש אוגוסט. המהלך הפרסומי כלל מצד אחד שילוב של דיגיטל וטלוויזיה, שבמסגרתו עלתה סדרה של סרטונים שמציגים סיטואציות משעשעות מחיי היום-יום, ומצד שני, קמפיין שרץ רק בדיגיטל ובו מוצגת סיטואציה שבה אמא מתקשרת לבקש מהבן שלה עזרה בשימוש באפליקציה. מדובר למעשה בטייק אוף על אחד הסרטונים הכי מפורסמים של שרוטונים - "אמא גאון מחשב" - שבו מוצג אותו רעיון רק כשהאם מבקשת עזרה בביצוע פעולות במחשב.

הקמפיינים של שרוטונים הצליחו להגיע יחד לצפיות אורגניות בשיעור של 11%, לעומת 8% לכלל הקמפיין, והסרטונים זכו למשך צפייה ארוך של 91%. בעקבות המהלך, דיסקונט דיווחה על גידול של 12% בכמות הלקוחות הפעילים באפליקציה וגידול של 16% בפעילות העסקית במוצרים מובילים באפליקציה מאז עלייתה (בחודשים יולי-אוגוסט).

במקום השני מדורגת הפרסומת של קוקה-קולה לקידום פרויקט סאמר לאב. הסרטון, שבו מועברת החוויה של האירוע דרך עיניים של בקבוק, הגיע ל-1.7 מיליון צפיות. קוקה-קולה, שמשתמשת לא מעט גם ביוצרי יוטיוב, ליוותה את המהלך גם בסרטון שמסכם את החוויה מנקודת מבטם של חמישה יוטיוברים שתיעדו את עצמם במהלך הפסטיבל. הוא הצליח להגיע לצפיות אורגניות בשיעור של 4% בלבד.

במקום השלישי ממוקם קמפיין הנונסנס של ספרייט "אתגר קרח" בכיכובם של שלישיית הסטנדאפיסטים בערך. במסגרת הקמפיין המשתתפים צריכים לעמוד באתגר, והמפסיד מהשלושה צריך להיכנס לאמבטיית קרח ולספר בדיחה. הסרטון הגיע ל- 935 אלף צפיות.

במקום הרביעי ממוקם קמפיין Free your pants - קמפיין הטוורקינג של לאומי קארד לקידום אפליקציית התשלום בסמארטפון, בכיכובם של קרן מור ויובל סגל. בסרטון צפו כ-825 אלף צופים, שצפו ב-89% מהפרסומת המלאה בת 47 השניות של השניים רוקדים. הקמפיינים של ספרייט ושל לאומי קארד הצליחו להגיע לצפיות אורגניות בשיעור של 5%.

בזק נוקטים אסטרטגיה פרסומית שונה בדיגיטל - בעוד שגידי גוב מוביל את קמפיין הטלוויזיה שלהם לבית החכם, ברשת משתמש המותג בסטנדאפיסטית תום יער, בדמות המפיקה ליאורה סספורטס. הסרטון בכיכובה רושם כחצי מיליון צפיות, אך אחוזי צפייה האורגניים גבוהים יחסית - כ-18%.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויוטיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל כמה קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על ידי החברה האמריקאית vidIQ, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו, למותגים מסחריים וגופי בידור.

אינפו יוטיוב
 אינפו יוטיוב