קרנבל ישראלי בברזיל: סדרות מתח ודרמות מישראל משודרות במדינה

"בני ערובה", "פאודה", "חטופים", "אחת אפס אפס" ו"התסריטאי" - את כל הסדרות הישראליות האלה יכולים לראות לאחרונה גם צופי ערוץ Globosat פלוס הברזילאי

 

"בני ערובה", "פאודה", "חטופים", "אחת אפס אפס" ו"התסריטאי" - את כל הסדרות הישראליות האלה יכולים לראות לאחרונה גם צופי ערוץ Globosat פלוס הברזילאי, ששייך לענקית התקשורת Globo Group.

במסגרת "ספיישל ישראל" שמציג הערוץ לצופיו, נרכשו לאחרונה שתי העונות של סדרת המתח "בני ערובה" ו-3 העונות של סדרת המשטרה "אחת אפס אפס", ששתיהן מופצות על-ידי ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה.

הסדרות נרכשו לשידור כמו שהן, כלומר לא מדובר כאן ברכישת פורמט שיעבור עיבוד לפורטוגזית, והן ישודרו לצופים בברזיל כשהן מדובבות.

אבי ארמוזה מסר היום (ג') ל"גלובס" כי "בעולם חלות בשנים האחרונות התפתחויות ביחס לתכנים ולנכונות של מדינות לקבל סדרות דרמה חזקות, גם אם הן לא באות מארצות-הברית או מאנגליה. נוצר כאן איזשהו שוק לסדרות ישראליות, וזה די מרגש". 

"בני ערובה", בכיכובכם של אילת זורר ויאיר לוטן, שודרה בערוץ 10, ועוד לפני שידורה בארץ זכתה לעיבוד לאנגלית ששודר ברשת CBS האמריקאית. בהמשך נמכר הפורמט למדינות רבות נוספות, ביניהן בריטניה וצרפת. יוצרי הסדרה הם עמרי גבעון ורותם שמיר, והיא הופקה על-ידי "יצירה עברית" של חיים שריר. 

גם "אחת אפס אפס", בכיכובו של עמוס תמם, שודרה בישראל בערוץ 10. הסדרה נכתבה ובוימה על-ידי אמיר מן והופקה על-ידי "ארצה הפקות" של שי אינס ודפנה פרנר. 

שתי סדרות נוספות שמשודרות כאמור במסגרת הספיישל הן "חטופים" ו"התסריטאי", שבעלת הזכויות עליהן היא KI של זכיינית ערוץ 2, קשת. "חטופים", שעל הפורמט שלה מבוססת הסדרה האמריקאית המצליחה הומלנד, נמכרה לערוץ כבר לפני שנתיים ומשודרת שם מאז. יוצרי הסדרה, שנמכרה גם היא למדינות רבות בעולם, הם גידי רף וליאת בנאסולי.

"התסריטאי" - הסדרה שיוצרה הוא סייד קשוע, ומי שמככב בה הוא יוסף סוויד - נמכרה לערוץ הברזילאי רק לאחרונה, והחודש היא משודרת שם לראשונה. 

סדרה נוספת שתשודר במסגרת הספיישל היא כאמור "פאודה", שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף, ושודרה בארץ ב-yes.