טיול לפירנאים בספרד: נופים מרגשים ופעילויות אקסטרים

לא צריך להרחיק עד אפריקה או דרום אמריקה כדי ליהנות מנופי בראשית עוצמתיים ■ הרי הפירנאים בספרד נמצאים במרחק טיסה קצר יחסית ומציעים טיולים בין רכסים לאגמים ושלל פעילויות אקסטרים

קטלוניה / צילום: לשכת התיירות של קטלוניה
קטלוניה / צילום: לשכת התיירות של קטלוניה

אם אתם חובבי "שר הטבעות", טיול בפירנאים הספרדים עשוי להזכיר לכם סט צילום מתוך הטרילוגיה המשובחת: מרבדים ירוקים, הרים מחודדים, אין ספור פלגי מים, כנסיות עתיקות ואפלוליות וכפרים נידחים המנקדים את רכסי ההרים. היופי הפראי, הבראשיתי והירוק הזה, הניבט מכל עבר, ללא ספק מצריך הצטיידות במטען סלולרי נייד לאור כמות הסלפי המתבקשת בו.

הפירנאים בצד הספרדי, וליתר דיוק: בצד הקטלוני - הם שרשרת הרים המשתרעת על פני 450 ק"מ וגובלת בפירנאים של צרפת וגם באלה של הנסיכות הקטנטנה אנדורה. ההגעה אל חבל ארץ יפיפה זה הקרוי על שמה של הנימפה פירנה, המאהבת של הרקולס במיתולוגיה היוונית - מתאפשרת בטיסה ישירה דרך ברצלונה, בירת קטלוניה והעיר השנייה בגודלה בספרד, ומשם כ-3 שעות נסיעה ברכב.

בעונה זו של השנה עדיין ניתן ליהנות ממזג אוויר סביר וכיאה לאזור שופע מים, הפירנאים הספרדים מציעים מגוון רחב של ספורט במי שלגים שנמסו וזורמים עתה בשצף קצף בערוצי הנחלים בטמפרטורת מים שנעה בין 5 ל-7 מעלות. החל מרפטינג וקיאקים ועד קניונינג - ספורט מקומי של הליכה בערוץ נחל הכולל גם קפיצה ממפלים ועוד פעילויות אקסטרים. למי שאינו חובב מי שלגים, לא חסרות בפירנאים אטרקציות יבשות כמו רכיבה על סוסים בשטח הררי; רכיבת שטח באופני הרים או באופניים חשמליים; טיולי ג'יפים; כדור פורח וכיוצא בזה.

קטלוניה / צילום: לשכת התיירות של קטלוניה
 קטלוניה / צילום: לשכת התיירות של קטלוניה

לפניכם כמה אטרקציות שאסור להחמיץ ביעד צונן זה:

פארק לאומי איגואס טורטס

איגואס טורטס (ובתרגום, האגמים הנסתרים) הוא פארק לאומי וגם הפארק היפה ביותר לטעמנו בפירנאים. כשמו כן הוא - אגמים, נחלים ומפלים צלולים מבצבצים שם בכל פינה. הערכות מדברות על למעלה מ-200 כאלה בכל הפארק. ללא ספק אתר דגל ומקור גאווה לקטלונים, שאסור בתכלית האיסור להחמיץ. אל הלוקיישן המהפנט והשלו הזה (גם הפרות הרועות שם נראות חסרות דאגות), ניתן להיכנס עם רכב עד לנקודה מסוימת וממנה להמשיך רגלית או להיעזר בשאטלים תמורת תשלום. המקום מספק למבקרים לא רק חוויה של נוף, טבע ואוויר נטול פיח, אלא גם אפשרות לטרק חוצה שמורה במשך 5 ימים הכולל לינה באחת מבקתות היער הפזורות בשטח.

כנסיות רומנסקיות

כנסיית סאן קלימנט דה טאול בכפר סנט מאוריצי שבעמק בואי בפירנאים היא אחת מ-8 כנסיות רומנסקיות בנות כאלף שנים שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. הייחוד של הכנסייה הספציפית הזו הוא שיחזור ציורי הקיר העתיקים שלה שדהו עם השנים. השיחזור - שנעשה בעזרת טכנולוגיית וידאו מתקדמת ובליווי מוזיקה דרמטית, מעורר לחיים את ציורי הקיר המדהימים באפסיס (קיר התפילה המרכזי בכנסייה) בצורה מרשימה ומדויקת להפליא.

קניונינג בערוץ נחל

קניונינג (Canyoning) הוא המלך של אטרקציות המים בפירנאים הספרדים. מדובר בהליכה מרגשת ומאתגרת בתוך ערוץ נחל זרוע סלעים, וכולל ברגעי השיא שלו גם קפיצה ממפלים המיתמרים לגובה של 6 ו-7 מטר. הספורט המקומי הזה מתאים לטענת המפעילים גם לילדים מגיל 6 ומעלה. אולם מומלץ לשקול פעמיים לפני שמכניסים את העוללים לסיפור הזה שלעניות דעתנו מתאים יותר למבוגרים חסונים שאינם סובלים מפחד גבהים ועמידים למים קפואים.

שמורת Mont-rebei

אגם טורקיז אדיר חורץ את הנוף ב-Mont-rebei: קניון גדול ממדים - היחידי בקטלוניה שיד אדם עדיין לא נגעה בו. מה שאומר, שכבישים לא נסללו שם ועמודי חשמל אימתניים אינם פוצעים את הנוף היפיפה. הקניון מאופיין בקירות אנכיים בגובה של יותר מ-500 מטר, מערות טבעיות וגם מערכת אקולוגית מרשימה הכוללת בין היתר: פרפרים בכל מיני צבעים, ציפורים, מגוון פרחים וגולת הכותרת: שועלים. אם יתמזל מזלכם, תזכו לפגוש אחד כזה מקרוב.