קולנוע רב-חן חייב ב-47 שקל על כרטיס לפעוטה בת 10 חודשים

רב-חן: "נגרמות הרבה הפרעות על-ידי תינוקות והוריהם... אין כאן כוונת רווח נסתרת" ■ צפו בתיעוד שצילמה האם בבית הקולנוע

קולנוע רב חן הרצליה מצלמה נסתרת/ צילום: מהוידאו
קולנוע רב חן הרצליה מצלמה נסתרת/ צילום: מהוידאו

שוב עולה לכותרות נושא שכבר נידון בעבר ומקומם בכל פעם מחדש: מדוע תינוקות נדרשים לשלם דמי כניסה למקומות ולאתרים שונים רק משום שהם מתלווים להוריהם - כך למשל בבתי קולנוע.

יודגש כי במקומות בילוי רבים הכניסה חינם לילדים עד גיל 5, אולם משום מה בבתי הקולנוע מתייחסים אחרת לנושא. היום (ד') פרסמה חברה בקבוצת "מאמא גורו" בפייסבוק סיפור כזה, כשהיא מציפה נושא שכדאי וראוי לטפל בו בהקדם: תינוקת שהתלוותה אל אימה שנמצאת בחופשת לידה לסרט הבוקר, שילמה כרטיס במחיר מלא של 47 שקל. למה? כי אלה הנהלים. אבל - נזכיר - נהלים אפשר לשנות.

"הגעתי לקולנוע רב-חן בקניון 'שבעת הכוכבים' בהרצליה ל'בוקר מהסרטים' עם בתי בת ה-10 חודשים יחד עם סבתה", כך היא כותבת. "כאשר הגעתי אל קופות התשלום לכרטיסים, הבנתי שצריך לשלם סכום מלא לכרטיס עבור בתי בת ה-10 חודשים. אנחנו טסים לחו"ל בעוד שבועיים, ואפילו על כרטיס טיסה ומלון אנחנו לא משלמים עליה, אז על כרטיס בקולנוע אנחנו צריכים לשלם? זו פשוט חוצפה לדרוש כרטיס, ועוד במחיר מלא, על תינוקת שאפילו לא תופסת מקום ישיבה".

בסרטון וידאו בו היא צילמה את עובד המקום, הוא נשמע אומר כי מדובר בנהלים של הרשת, לפיהם "כל גיל חייב בכרטיס". עוד הוא נימק כי למרות שהתינוקת לא תשב על מושב באולם הקולנוע ובוודאי שלא תצפה בסרט - הרי שמשריינים לה מקום, ולכן עליה לשלם.

תגובת רב-חן: "ניסיון העבר מלמד כי נגרמות הרבה הפרעות על-ידי תינוקות והוריהם. לא כל ההורים מוכנים לצאת עם התינוק מהאולם באופן מיידי במקרה של הפרעה (רבים מנסים להרגיע את הילד ורק לאחר שמאמצים אלה לא צלחו לצאת מהאולם). דבר זה מעורר כעס רב בקרב הקהל היושב באולם וגורע מהנאת מרבית הצופים. זאת, בנוסף למקרים בהם הוחלפו חיתולים על כיסאות הקולנוע.

"מאחר שכמות התינוקות המובאים לקולנוע היא קטנה ביותר, ומאחר שאין ביכולתנו לאסור לחלוטין את כניסתם לקולנוע, על-מנת לא לעודד הבאת תינוקות לבתי הקולנוע אנו גובים מחיר מלא בגין תינוק, וזאת מכיוון שלהבנתנו, חובתנו לדאוג לרוב המכריע של הקהל המבקר בבתי הקולנוע אשר זכאי לתנאי צפייה נוחים ביותר. ברצוננו לציין כי עבור כל תינוק אשר נרכש בעבורו כרטיס, אנו משריינים כיסא, כך שאין כאן כוונת רווח נסתרת".