ישראל והרש"פ סיכמו על הקמת צינור גז לרצועת עזה

לפי הפלסטינים, הדרג המדיני בירושלים אישר את הקמת הקו בתום עבודת מטה שנמשכה כשנה, במהלכה נבדקו אפשרויות לאספקת אנרגיה לנוכח מצוקת החשמל בעזה ■ ישראל והרשות צפויות לבקש מימון לפרויקט בוועידת המדינות התורמות בסוף החודש

צינור גז / צילום: שאטרסטוק
צינור גז / צילום: שאטרסטוק

ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו ביניהן על הקמת קו גז בין ישראל לרצועת עזה. זאת, לאחר עבודת מטה שנמשכה כשנה ובה נבדקו האפשרויות השונות לאספקת אנרגיה לרצועה לנוכח מצוקת החשמל בעזה.

הרשות הפלסטינית קיבלה הודעה כי הדרג המדיני אישר את הסיכום בין הצדדים. בנוסף לכך, ישראל והרשות הפלסטינית צפויות לפנות יחדיו לוועידת המדינות התורמות, שתתכנס בניו יורק בסוף החודש, כדי לבקש מהמדינות הללו מימון להקמת קו הגז.

ההסכם בין הצדדים הגיע בהמשך לשורה של הסכמים כלכליים נוספים שאליהם הגיעה הממשלה הפלסטינית עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. בין הסיכומים: הסדרת החובות לחברת החשמל, הסכם הדואר ופריסת טכנולוגיה של דור שלישי לטלפונים ניידים.

בביקורו בהולנד בשבוע שעבר התייחסו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו ההולנדי מארק רוטה לצינור הגז בעזה. "אני רוצה להביע הערכה על נכונותך לסייע לתהליך השלום באמצעות שיפור איכות חייהם של הפלסטינים", אמר נתניהו לגבי הקמת צינור גז לעזה, בין היתר בסיוע הולנדי. נתניהו ציין כי התכנית אושרה כבר על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. רוטה ציין כי מאמצי ממשלתו לקידום שירותים בסיסיים בגדה המערבית וברצועת עזה נועדו כדי לסייע לתהליך השלום בין הצדדים.

"דנו בדרכים ספציפיות שבהן ישראל והולנד יוכלו לשתף פעולה על מנת להיאבק בטרור", סיפר נתניהו על פגישתם, "פיתחנו יכולת לשמר את אורח החיים הדמוקרטי שלנו, את ביטחוננו ואת הכלכלה המשגשגת שלנו. אני חושב שאנחנו יכולים להציע כמה דברים, איך להילחם בטרור ואיך להישאר חברה פתוחה, איך לוודא שהמאבק בטרור לא רומס חירויות. לא הפכנו למדינת משטרה, שמרנו על הזכויות של אזרחינו".

לדבריו, "אנחנו מוכנים לשתף את הידידים שלנו בניסיון שלנו במלחמה בטרור, והניסיון המוצלח לקיים את הדמוקרטיה ולאפשר באותה העת ביטחון לאזרחינו".