קלינטון פירסמה מידע על מצבה: "כשירה לכהן כנשיאת ארה"ב"

לאחר ההתמוטטות לפני מספר ימים, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות מחלימה מדלקת הריאות ■ יריבה דונלד טראמפ כבר הספיק להתלוצץ על חשבונה: "חם מאוד בחדר - הילארי הייתה מסוגלת לעמוד כאן יותר משעה?"

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון פרסמה הלילה (ה') מידע על מצבה הרפואי, ובו נכתב כי היא "ממשיכה להיות בריאה וכשירה לכהן בתפקיד נשיאת ארצות הברית". זאת, על רקע התמוטטותה בטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר בסוף השבוע האחרון והקולות הנשמעים מצדו של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ על כך שהיא אינה כשירה לכהן בתפקיד הבכיר.

בהצהרה שפרסם צוות הקמפיין של המועמדת נכתב כי הרופאה של קלינטון, ד"ר ליסה ברדק, שבדקה אותה היום בביתה, אמרה כי תוצאות הבדיקה "היו נורמליות והיא במצב מנטלי מעולה". לדברי ברדק, שרת החוץ לשעבר מחלימה מדלקת הריאות שבה לקתה "דרך לקיחת אנטיביוטיקה ומנוחה".

בהצהרה נכתב כי בבדיקת סי-טי בחזה של קלינטון שנערכה בשישי האחרון, נמצא כי חלתה בדלקת ריאות. לפי ההצהרה, מדובר במחלה שאינה מדבקת והיא טופלה באנטיביוטיקה מסוג לבופלוקסצין, שעליה לקחת במשך עשרה ימים. עוד נמסר כי בדיקות המעבדה של קלינטון לא חרגו מהנורמה, ולחץ הדם שלה הוא 100/70.

בהצהרה של צוות הקמפיין נכתב גם כי קלינטון עברה בדיקת ממוגרפיה שגרתית ובדיקת אולטרסאונד בחזה. בהצהרה שפורסמה בקיץ שעבר על אודות מצבה הבריאותי של קלינטון נכתב כי היא סובלת מתת-פעילות של בלוטת התריס ומאלרגיות עונתיות. בנוסף, נמסר כי לזעזוע המוח שממנו סבלה ב-2012 אין השפעות על מצבה הבריאותי בהווה.

 

בתוך כך, סקר חדש של CNN מראה כי טראמפ עולה ליתרון בשתיים מהמדינות החשובות ביותר מבחינת מספר הצירים, פלורידה ואוהיו. לפי הסקר, טראמפ מוביל ב-5% באוהיו, 46 מול 41. בפלורידה רושם טראמפ יתרון של 3%, 47 מול 44. בנוסף, סקר מקיף של חברת קוויניפיאק שפורסם הלילה מראה כי היתרון בו החזיקה קלינטון לפני שלושה שבועות הצטמצם בחצי: לפי הסקר הנוכחי, מובילה קלינטון ברמה הארצית ב-5% בסקר שבודק את שני המועמדים המובילים בלבד, ובחודש אוגוסט עמד על 10%.

טראמפ התלוצץ הלילה על חשבונה של קלינטון במהלך עצרת תומכים באוהיו. הוא טען במהלך העצרת כי לקלינטון "אין את הסיבולת הנדרשת כדי להוביל עצרת". הוא התייחס לטמפרטורה בחדר ואמר כי חם בו מאוד. לאחר מכן שאל את הקהל: "אתם חושבים שהילרי הייתה מסוגלת לעמוד כאן יותר משעה ולעשות את זה? אני לא חושב".

מוקדם יותר השתתף טראמפ בתכנית הטלוויזיה הפופולרית המעניקה יעוץ רפואי, "המופע של ד"ר אוז", והגיש למנחה, מהמט אוז, מסמך ובו תוצאות בדיקה רפואית שערך בשבוע שעבר. עד כה לא ידוע מה נכתב במסמך, והתכנית תשודר מחר.

צוות הקמפיין של טראמפ דיווח כי המועמד הרפובליקני שוחח עם אוז על מצבו הבריאותי הכללי ועל ההיסטוריה הרפואית של משפחתו. כמו כן, מהפקת התכנית נמסר כי המסמך שהגיש טראמפ למנחה כולל בין היתר את מצב מערכת העצבים שלו, בריאות הלב וכלי הדם והערמונית.

בעבר פרסם טראמפ מכתב מרופאו האישי ובו כתוב כי "אם ייבחר, טראמפ יהיה הנשיא הבריא ביותר בהיסטוריה". מאוחר יותר הוא הודה בריאיון כי כתב את המכתב בחופזה, בזמן שלימוזינה שנשלחה על ידי המיליארדר מניו יורק המתינה לצדו.

מוקדם יותר השבוע קלינטון תועדה כשהיא עוזבת את טקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר, ומועדת בכניסה למכוניתה. ברדק מסרה כי קלינטון התייבשה במהלך טקס הזיכרון וכי היא "מחלימה יפה". מטה קלינטון סירב במשך דקות ארוכות להתייחס לפניות עיתונאים בנושא ולבסוף מסר בהודעה רשמית כי "במהלך הטקס, היא סבלה מהחום, ולכן עזבה לדירתה של בתה. היא חשה טוב יותר כעת".

בריאיון טלפוני לאנדרסון קופר מרשת CNN אמרה קלינטון שהיא מרגישה "הרבה יותר טוב", והודתה שהייתה צריכה לצמצם את הופעותיה לאחר שאובחנה כחולה בדלקת ריאות. יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, טען בעצרת בחירות בדה מוין, אוהיו, כי דבריה של הילרי קלינטון בנוגע למצבה הרפואי "הם דוגמה לאותה השחצנות שהובילו אותה להפר את החוק הפדרלי". זאת, ברמיזה לפרשת המיילים, שבה לא הואשמה קלינטון לבסוף.