בתכנון: הקמת מתחם מסחרי בכניסה למישור אדומים

קבוצת משקיעים תקדם את הקמת המתחם בשטח של כ-72 דונם, שנרכשה בעלות של 45 מיליון שקל ■ היקף ההשקעה הצפויה לפרויקט כולו: כ-350 מיליון שקל ■ יכלול אולמות אירועים, מתחם קניות, מסעדות - ואולי גם מגדל תצפית בגובה 35 מטר

קניון בברלין / צילום: בלומברג
קניון בברלין / צילום: בלומברג

חברת נופי המעיין, שבבעלות קבוצת משקיעים בתחום הנדל"ן והקמעונאות ביניהם חנוך קס, בני רחימי ומשפחת בליטי, מקדמת פרויקט מסחר בכניסה למישור אדומים. הפרויקט מקודם על קרקע בשטח כ-72 דונם שנרכשה על ידי קבוצת המשקיעים במספר מועדים שונים. בחלק מהקרקע זכו המשקיעים במכרז של הממונה על הרכוש הממשלתית והנטוש ואיו"ש לפני כ-3 חודשים, ושני מגרשים נוספים רכשה החברה מחברות שזכו במכרזים דומים בעבר. סך כל ההשקעה ברכישת הקרקע כמו גם תשלומי מיסים עומדת על כ-45 מיליון שקל.

סך כל הזכויות על המגרשים האמורים כוללת אפשרות להקמת מתחם מסחר בהיקף של כ-60 אלף מ"ר ובכוונת החברה לקדם פרויקט בהיקף השקעה של כ-350 מיליון שקל. נכון להיום, נמצאת החברה בשלב של תכנון לפני הגשת הבקשה להיתר הבנייה. בחברה מספרים כי על פי התוכניות, הפרויקט צפוי לכלול מתחם אולמות אירועים, מתחם קניות לבית, מסעדות ובילוי לילדים ולמשפחה ומתחם נוסף של ריהוט, עיצוב, מוצרי חשמל וחנויות קרמיקה.

במקביל, החברה מקדמת בימים אלו גם רעיון נוסף במסגרתו יוקם מגדל תצפית בגובה 35 מטר מעל הפרויקט, עם מסעדה מסתובבת. מהחברה נמסר בהקשר זה כי "החברה מנהלת בימים אלו מו"מ מתקדם להקמת המגדל. ככל שהמו"מ יובשל הקמת המגדל מוערכת בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים". עוד נמסר מהחברה בנוגע לפרויקט כי: "שמנו לב כי בירושלים חסר מתחם קניות הנותן במקום אחד מענה לכלל הצרכים ממש כמו מתחמי הקניות הגדולים שיש בחו"ל. לכן החלטנו להרים את הכפפה ולתת לירושלמים ובכלל לתושבי האזור מתחם קניות אחד ענק".