במקום איטליה או יוון: יעד חם לחופשה משפחתית מפנקת

עבור ישראלים רבים נסיעה ברכבת היא אמצעי להימנע מהפקקים בדרך לעבודה, אבל בשווייץ טיולי הרכבות הפכו לאטרקציה של ממש לתיירים, והם מוצעים כנופש משפחתי מפנק שמשלב נופים קסומים עם שלל אטרקציות

צ'ק אין, טיול רכבות/ צילום: מתוך הוידאו
צ'ק אין, טיול רכבות/ צילום: מתוך הוידאו

עבור הנוסע הישראלי הממוצע נסיעה ברכבת יכולה להיות לפעמים סוג של סיוט, כשהרכבת מאחרת או כשיש שביתה כל שני וחמישי, אבל בשווייץ טיולי הרכבות הפכו לאטרקציה לתיירים, והן מוצעות כטיולי משפחות מפנקים.

מסתבר כי בשווייץ מציעים מגוון של טיולי רכבות, ומה שבארץ נחשב רק לאמצעי מעבר ממקום למקום, נחשב שם לטיול משפחות מפנק ונינוח.

מדובר בטיול שאין בו פקקי תנועה, אין בעיות חניה, ולא צריך לנווט בין כבישים. בכלל, בשווייץ יש 25 אלף תחנות רכבת שמגיעות ממש לכל מקום, כשמערכת התחבורה השווייצרית היא נוחה ומאוד יעילה, גם עבור תיירים שאינם דוברים את השפה המקומית.

כמו כן, מדובר ברכבות עם חלונות פנורמיים, והן נוסעות לאט יותר בכדי שניתן יהיה להביט בנוף. הרכבות גם מסונכרנות עם מערכת התחבורה הציבורית של האוטובוסים, הספינות והרכבלים, והכול עובד בתיאום.

אחד המסלולים, לדוגמה, הוא מסלול בן 8 ימים שעובר דרך הערים הגדולות והיפות ביותר בשווייץ: לוצרן, סן מוריץ, לוגאנו וזרמאט. במסגרת הטיול נערכת גם הפלגה בספינת הקיטור ווילהלם טל אקספרס על מימי אגם לוצרן. הטיול ממשיך בנסיעה בקרון פנורמי דרך מנהרת גוטהארד - שהיא מנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם. הרכבת עוברת דרך הברנינה אקספרס שנחשב לאחד מקווי הרכבת היפים ביותר באירופה.

במסגרת הטיול יש לא מעט עצירות, מבקרים במוזיאונים, אתרי מורשת, כפרים עתיקים וציוריים, ואפשר לשלב גם טיול ברכבל אם רוצים. בסך-הכול עובר המסלול על פני קרוב ל-300 גשרים ו-100 מנהרות, אבל בעיקר מדובר בשפע בלתי נדלה של נוף אלפיני - כרי מרעה, מדרונות מכוסים יערות, פלגי מים ועמקים ירוקים.

כמו כן, ישנם גם מסלולים נוספים, אחד מהם נקרא רכבת השוקולד, שכולל ביקור במפעל נסטלה עם הרבה שוקולדים ופינוקים במהלך הנסיעה עצמה ועוד מסלולים נוספים שמתפרשים לאורך כל השנה.

חבילה לטיול רכבות שיוצא מישראל מתומחרת בעלות של כ-1,354 אירו לאדם.