צפו: פטנט ישראלי חדש שחוסך אלפי שקלים בהוצאות החשמל

לא רק לאלפיון העליון: מערכת הבית החכם החדשה שהשיקה יבואנית אפל מאפשרת שליטה מלאה בכל רכיבי החשמל בבית ללא צורך בקניית מכשירים ייעודיים או חיווט מחדש של החשמל בבית

סטארט-אפ ישראלי בשם גרין פוינט מערכות (Green Point) פיתח מערכת בית חכם עבור איידיגיטל, אשר משווקת את מוצרי אפל בישראל. המערכת תוצע כמוצר מדף שיימכר החל מהיום בחנות קונספט מיוחדת שהוקמה לשם כך בקניון עזריאלי בתל-אביב, וכמו כן בשאר הסניפים של רשת איידיגיטל.

מדובר למעשה, בפעם הראשונה שבה איידיגיטל משווקת מוצרים שאינם שייכים לאפל.

באשר לגרין פוינט, מדובר בחברה שעוסקת בפיתוח מערכות בית חכם ומערכות לניהול אנרגיה. המערכת, שהושקה היום (ג'), מוגנת בפטנט רשום, והיא שונה ממערכות אחרות המופצות בשוק, בכך שהיא פועלת כמערכת אוטומטית באופן מלא, כלומר בהתאם להגדרות אותם קבע המשתמש מראש.

המערכות תדליק ותכבה תאורה, מזגן, תנור או כל מוצר אחר שהוגדר ונשלט על-ידה - וזאת מבלי להתבסס על מערכת אינטרנטית שפועלת דרך מרכז אחד.

המערכות הללו של גרין פוינט כבר פועלות במשרדים ובבתי מלון באירופה ובמזרח הרחוק, ובשנתיים האחרונות, אחרי שחברה לאיידיגיטל, החברה החלה בהפיכתן למוצר מדף שמיועד לצרכן הסופי, כאשר היא מותאמת לכל חלל מגורים - מדירת שיכון ועד וילת פאר.

הרעיון שעומד בבסיס המוצר, מעבר לפתרון נוח עבור המשתמשים, הוא לייצר מערכת שתוביל לחיסכון בצריכת החשמל. בגרין פוינט מדברים על חיסכון שמגיע לכ-30% במשקי-הבית ולכ-50% במוסדות - וזאת באמצעות ניהול נכון של צריכת החשמל. המפסקים והחיישנים מאפשרים למעשה מדידה של צריכת החשמל וההוצאה הכספית הנגזרת ממנה - כשכל אלה מוצגים באפליקציה בצורה ידידותית ופשוטה למדי.

המערכת החדשה תימכר במחיר התחלתי של 9,000 שקל לערכה המיועדת לדירת 3 חדרים, אשר כוללת את חבילת הבסיס שעלותה 1,300 שקל ועוד 15 מפסקים בעלות של 550 שקל האחד. מערכת לדירת 4 או 5 חדרים כבר תעלה כ-13,000 שקל.