ג'ורג' סורוס יתרום חצי מיליארד דולר לפליטים ברחבי העולם

מיליארדר קרנות הגידור התחייב לתרומה, על רקע כינוס האו"ם שיתרכז בנושא ■ מספר הפליטים בעולם הגיע בסוף 2015 לכ-65.3 מיליון בני אדם

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

המיליארדר ג'ורג' סורוס התחייב לתרום כ-500 מיליון דולר ליוזמות וחברות הפועלות למען מהגרים ופליטים, על רקע כינוס האו"ם שנושא הפליטים מצוי בראש סדר יומו. סורוס הסביר כי הוא מעוניין לרתום את הכוח של המגזר הפרטי עבור טובת הכלל.

"נשקיע בסטארט-אפים, חברות מבוססות ועסקים שנפתחו על ידי מהגרים ופליטים. ההשקעות הללו נועדות להיות רווחיות, אבל המטרה העיקרית היא ליצור מוצרים ושירותים שמועילים למהגרים ולקהילות שקלטו אותם", פירט המשקיע האגדי, שהתפרסם בזכות פעולות אגרסיביות בשוק המט"ח, כשהבולטת ביניהן הייתה ההימור נגד הליש"ט הבריטית ב-1992, שייצר עבור סורוס רווח בסך כ-1.1 מיליארד דולר. לצד פעילות עסקית ענפה, שמתנהלת בעיקר דרך קרן הגידור Quantum, סורוס ידוע בפעילויותיו הפילנתרופיות הנרחבות ברחבי העולם.

סורוס ינהל את חלוקת המשאבים דרך OSF, ארגון ללא כוונת רווח שהקים. כל רווח מההשקעות שינהל OSF יתועל לתוכניות לטובת מהגרים ופליטים, הכוללות מרכזי קהילה ביוון ויוזמות המעניקות לפליטים סורים ייעוץ משפטי. נציב האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גראנדי, הגיב ליוזמת סורוס: "פליטים נדרשים לשירותים פיננסיים ומשפטיים, חינוך והזדמנויות תעסוקה; אנו מאמינים כי לסקטור הפרטי תפקיד ייחודי בעזרה לבניית התשתית הנדרשת לתמיכה בשירותים אלה".