בלייזמטר הישראלית נמכרת ל-CA האמריקאית ב-100 מיליון דולר

אלון ז'ירמונסקי, מייסד BlazeMeter, יקבל 75-95 מיליון שקל

חוזה שותפים /צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
חוזה שותפים /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

אקזיט ישראלי נוסף, ועוד מוצלח ביותר: BlazeMeter, שחיה ובועטת בערך חמש שנים, נמכרת תמורת 100 מיליון דולר לענקית האמריקאית CA, וזאת אחרי שהושקעו בה רק 11 מיליון דולר. דהיינו, החזר "על הכסף" של 9. בהחלט לא רע. CA, נזכיר, מתמחה בפתרונות מחשוב ונסחרת בשוק ההון האמריקאי לפי שווי של 14 מיליארד דולר.

BlazeMeter פיתחה כלים מבוססי קוד פתוח לביצוע בדיקות רציפות של אפליקציות, ורכישתה על ידי CA תאפשר לאחרונה להרחיב את פורטפוליו מוצרי ה-DevOps שלה.

DevOps, נזכיר, פירושו שילוב בין Developments (פיתוח) ו-Operations (תפעול, דהיינו אנשי IT).

"BlazeMeter הגדירה מחדש את ביצועי הבדיקות של אפליקציות בפשטות שלה, במודל ה-SAAS שלה (תוכנה כשירות) הקל להטעמה שלה ובמהירות החזר ההשקעה בה", טוען איימן סעיד, סמנכ"ל מוצר ראשי ב-CA.

"הרכישה תחזק את מובילותינו בשוק הבדיקות הרציפות ותעזור למאמצנו לבצע דמוקרטיזציה (להפוך לחופשי יותר) את ביצועי הבדיקות כחלק מכל מסע פיתוח של ארגונים השואפים למהירות ואיכות בפיתוח תוכנות חדשות".

עוד נאמר בהודעת CA כי "בעת שצוותי פיתוח מאמצים את מתודולוגיית ה-Agile (זריז) והרציפות על מנת לקצר את זמן היציאה לשוק של אפליקציות, וארגונים נאבקים כדי לעמוד בתחרות, מהירויות הבדיקות הפכו לצוואר בקבוק בשחרור אפליקציות מהר יותר. עם הפתרון של BlazeMeter מפתחים ומהנדסי ביצועים יכולים לבצע את הבדיקות מוקדם יותר ולעיתים תכופות יותר במחזור חיי האפליקציה על מנת לשפר את תהליך הבדיקות ולהימנע מתקלות ביצועים קרוב מאוד לתאריך שיווק המוצר".

ל-BlazeMeter יש מייסד אחד ויחיד, אלון ז'ירמונסקי, יוצא 8200 שמגיע לאקזיט זה כשבאמתחתו 29% מהון החברה לפי רשם החברות. החברה קיבלה במהלך מחזור חייה הלוואת גישור שהומרה למניות, ושיעורי ההחזקה לעיל מעט השתנו. כך או אחרת, זה אומר שז'ירמונסקי ייפגש עם 20-25 מיליון דולר (75-95 מיליון שקל). בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן YL של יואב לייטסדורף, ואחריה קרן גלילות קפיטל.

ז'ירמונסקי ציין בהודעת החברה כי "מפתחים ומהנדסי ביצועים מעוניינים להשיג כיסוי רחב ביותר של בדיקות על ידי שימוש בכלי קוד פתוח וכלים שיכולים להשתלב היטב בסביבת המפתח.

"איחוד הכוחות עם CA יאפשר לחברה להמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלנו וליהנות מהמשאבים הנרחבים של CA על מנת לשרת טוב יותר את לקוחותינו".