מועדון האנג'לים OurCrowd מגייס 72 מיליון דולר

עד היום הושקעו כ-300 מיליון דולר דרך האנג'לים החברים בקבוצה במעל 100 חברות סטארט-אפ ■ 70% מהחברות בהן מושקע ההון הן ישראליות והיתר בינלאומיות

חברת OurCrowd, אשר משמשת כפלטפורמת מימון המונים להשקעות של אנג'לים בסטארט-אפים, מגייסת 72 מיליון דולר, הן לתמיכה בחברות הבנות בקבוצה והן למימון פעילותה השוטפת.

עד היום הושקעו דרך הקבוצה 300 מיליון דולר ביותר מ-100 חברות סטארט-אפ. הרוב המוחלט של הכסף גויס ישירות מן האנג'לים לחברות, כש-Ourcrowd משמשת כפלטפורמה מתווכת. לפעילותה של Ourcrowd עצמה גויסו עד היום 30 מיליון דולר. מתוך סבב הנוכחי יושקעו עוד 36 מיליון דולר בפעילות של הפלטפורמה, ועוד 36 בהשקעה של Ourcrowd עצמה בחברות הפורטפוליו, לצד השקעת ההמונים.

המימון לגיוס מגיע מאותם מקורות המשתתפים בהשקעות הישירות בחברות - משפחות ויחידים אמידים מכל העולם.

הפעילות של הקבוצה היא רק בת כשלוש שנים. היא הוקמה ומנוהלת על ידי ג'ון מדבד, בעבר שותף בקרן יזראל סיד. "הגיוס הנוכחי משנה את פני החברה ומאפשר לנו לנצל את העניין הגובר של משקיעים במימון המונים איכותי ולהרחיב את פעילותנו הבינלאומית", אומר מדבד. החברה מעסיקה היום כ-100 עובדים בשבעה משרדים בינלאומיים (בירושלים והרצליה, ניו יורק וקליפורניה, סידני, סינגפור וטורונטו). 70% מהחברות בהן מושקע ההון הן ישראליות והיתר בינלאומיות.

"ההשקעה הזו תקדם אותנו לקראת מטרתנו להשקיע מיליארד דולר בשנה עד 2020", אומר מדבד.
בשיחה עם "גלובס" הוסיף מדבד כי "אין כאן שינוי של המודל העסקי שלנו. אנחנו מגייסים לחברות הפורטפוליו קודם כל, וזה ימשיך. אולם, כשהפלטפורמה צומחת, צריך לגייס לפלטפורמה. כחברה, אנחנו עדיין סטארט-אפ בעצמנו. עוד לא הגענו לאיזון תזרימי".

מדבד מציין כי הפלטפורמה כוללת את תהליך האיתור של העסקאות המעניינות, שימוש ברשת הקשרים של המשקיעים (כ-15 אלף יחידים עשירים ומשפחות) כדי לבצע בדיקות לחברה, תמיכה בניהול החברה בעזרת קשת הקשרים ואחר כך מציאת מימון נוסף ואפיק לאקזיט עבור החברות. "כל משקיע נוסף נותן לנו בממוצע עוד 100 קשרים רלוונטיים", אומר מדבד, "הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו נועדה לאפשר לנו להציף את המקומות בהם הקשרים יכולים להיות רלוונטיים. כך, אנחנו מהווים מעין לינקדאין להשקעות בסטארט-אפים, אבל עם הרבה יותר מעורבות ותחושת שייכות".

מדבד מציין כי בכל שבוע מוצעים למשקיעים שני סבבי גיוס, כאשר כיום חלקם הגדול הוא גיוסי המשך. הגיוס הממוצע נע בין כמה מאות אלפי דולרים לכמה מיליוני דולרים (כעת כשחברות הפורטפוליו צומחות, אולי יגיעו גיוסים גדולים יותר). הקבוצה משקיעה בחברות החל משלבים מוקדמים יחסית ובחלק מן המקרים האנג'לים שלה מהווים את המשקיעים הראשונים בסטארט-אפ.

ל-OurCrowd היו בינתיים שלושה אקזיטים משמעותיים מתוך כ-100 ההשקעות שלה: Rewalk שהונפקה לפי שווי של 136 מיליון דולר, ריפליי שנמכרה לאינטל ב-175 מיליון דולר ו-crosswise שנמכרה לאורקל בכ-50 מיליון דולר. בנוסף היו לה שישה אקזיטים קטנים יותר.

מדבד מציין בנוסף כחברות בולטות בקרן את קונסיומר פיזיקס, המפתחת מכשיר לסריקה של מזון כדי לדעת את ערכו התזונתי; זברה מדיקל המפתחת מערכת לניתוח אוטומטי של תמונות הדמיה; הייקון מתחום ההדפסה על האריזות בה מעורב בני לנדא; סייקי שפיתחה מכשיר למינון השאיפה מקנביס רפואי וכבר חתמה על עסקה עם פיליפ מוריס; ווקאל זום מתחום הזיהוי הקולי האופטי וביו קאץ שעוסקת בתחום ביטחון הפנים.