מחיר למשתכן: 622 א' ש' לדירה בעפולה, 463 א' ש' בשדרות

3 מכרזי מחיר למשתכן בעפולה, חריש ושדרות נסגרו בהצלחה: דירת 89 מ"ר בחריש תימכר לזכאים בעבור כ-620 אלף שקל, דירת 109 מ"ר תימכר בכ-769 אלף שקל

יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות
יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות

3 מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו ביום שני האחרון למתן הצעות, נסגרו בהצלחה והיום פרסם משרד האוצר יחד עם רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון את התוצאות. מדובר ב-3 מכרזים שנסגרו בערים עפולה, חריש ושדרות בהן נרכשו כל המגרשים שיצאו למכרז על ידי קבלנים ויזמים.

המכרז בעפולה כלל חמישה מגרשים המאפשרים בניית 92 דירות מוזלות. במכרז זה זכו החברות ס.ד בעמק יזמות ובנייה (זכה בשני מגרשים), חסון מ.ש שדרה (זכה בשני מגרשים) וחברת אדיר ח.א.ש.ר יזמות ובנייה שזכתה במגרש אחד.

על פי תוצאות המכרז, דירת 130 מ"ר תשווק על ידי הזוכים לזכאים במחיר ממוצע של כ-622 אלף שקל. מחיר ממוצע של דירת 160 מ"ר יעמוד על כ-775 אלף שקל ומחיר ממוצע לדירת 170 מ"ר על כ-826 אלף שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, שטחי חניה, מחסן ומרפסת וגם מענק לרוכשים בגובה 40 אלף שקל. על פי נתוני משרד האוצר, המחיר הממוצע שמשקפות תוצאות המכרז נמוך בכ-34% ממחיר השוק.

מכרז נוסף שנסגר הוא מכרז בעיר החדשה חריש. מכרז זה, בשכונת המגף, כלל 208 יחידות דיור שנרכשו על ידי קבלן אחד, חברת אבני דרך בונה בדרום פרויקטים. במסגרת מכרז זה יוכל הזוכה גם למכור 42 דירות נוספות שיתקבלו במסגרת הקלת שבס בשוק החופשי.

על פי תוצאות המכרז, דירת 89 מ"ר תימכר לזכאים בעבור כ-620 אלף שקל, דירת 109 מ"ר בעבור כ-769 אלף שקל ודירת 119 מ"ר בעבור כ-843 אלף שקל. נציין כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, ושטחי המרפסת, החניה והמחסן. בנוסף, מחיר זה גם כולל מענק לזכאים בגובה 40 אלף שקל. על פי נתוני משרד האוצר מחירי הזכייה משקפים הנחה של כ-20% ממחיר השוק.

המכרז השלישי שנסגר ממוקם בעיר שדרות. שם זכתה חברת אסום במגרש עליו ניתן לבנות 108 יחידות דיור לזכאים. מדובר במגרש הממוקם בשכונת הכלניות בעיר (צפון מערב העיר) כאשר כמו בחריש, גם מכרז זה מאפשר לקבלן למכור 32 דירות שיתקבלו במסגרת הקלת שבס בשוק החופשי.

על פי ההצעה הזוכה, דירת 89 מ"ר תימכר לזכאים בכ-463 אלף שקל, דירת 109 מ"ר בכ-580.6 אלף שקל, ודירת 119 מ"ר בכ-639 אלף שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי מרפסת מחסן וחניה וגם מענק לרוכשים בגובה 60 אלף שקל. על פי נתוני משרד האוצר מחירי הזכייה משקפים הנחה של כ-20% ממחיר השוק.

על פי מעקב "גלובס" אחר סגירת המכרזים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, נכון להיום עומד היצע הדירות המוזלות בהם זכו קבלנים ויזמים על 19,377 דירות רק במכרזי מחיר למשתכן ועל 21,026 יחידות דיור מוזלות יחד עם פרויקטי מחיר מטרה. נזכיר כי מדובר במכרזים בהם זכו יזמים וקבלנים ולא בדירות מוכנות לאיכלוס. עד כה עבודות לבניית הדירות המוזלות במסגרת מחיר למשתכן החלו רק לוד ובעפולה, ובמסגרת מחיר מטרה בראש העין. עוד נזכיר כי זכאי מחיר למשתכן שרוכשים את הדירות לא יוכלו למכור אותן 5 שנים מיום קבלת המפתח, אך יוכלו להשכירן בשוק החופשי.