הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית פינוי-בינוי בקריית אונו

התוכנית המציעה להרוס 328 דירות ישנות ב-15 בניינים בני 4 קומות במתחם הרחובות לוי אשכול, ש"י עגנון ורחוב יחזקאל על שטח של כ-43 דונם

פינוי בינוי בקרית אונו / הדמיית הפרויקט בוני התיכון
פינוי בינוי בקרית אונו / הדמיית הפרויקט בוני התיכון

התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי בקריית אונו. הוועדה המחוזית במחוז תל-אביב החליטה להפקיד בתנאים תוכנית פינוי-בינוי שיזמה חברת בוני התיכון בעיר. מדובר בתוכנית המציעה להרוס 328 דירות ישנות הנמצאות היום ב-15 בניינים בני 4 קומות במתחם הרחובות לוי אשכול, ש"י עגנון ורחוב יחזקאל על שטח של כ-43 דונם.

על פי התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית, מבקשת החברה לבנות במקום הבניינים הישנים 9 בנייני מגורים חדשים בגובה שבין 16 ל-20 קומות שיכללו 930 דירות חדשות בסך-הכול. נציין כי במסגרת התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית, העירה מתכננת המחוז כי יש לבחון הגדלת מספר הדירות בפרויקט מ-930 יח"ד ל-995 יח"ד חדשות, אולם במסגרת הדיון הוועדה המחוזית הוחלט להשאיר את מספר יחידות הדיור על המספר המקורי.

הסיבה לכך, בין היתר, היא התייחסות עיריית קריית אונו לנושא שטענה שלעיר מדיניות ברורה בנושא פינוי-בינוי, על פיה אושרה התוכנית המקורית וסטייה ממנה תהווה פגיעה בשוויון בין פרויקט זה או אחר, ואז תיאלץ הוועדה המקומית למשוך את התוכנית מהוועדה המחוזית ולא להפקידה.

שטחי הבנייה בתוכנית המופקדת כוללים 99.5 אלף מ"ר עיקרי,  ומלבד יחידות הדיור החדשות, כוללת התוכנית גם חזית מסחרית לאורך רחוב לוי בהיקף כ-2500 מ"ר שטחי מסחר (שטח עיקרי). התוכנית גם קובעת שהיצע יחידות הדיור בפרויקט יכלול דירות קטנות בשיעור של 20%, כאשר 10% מהן ייבנו בשטח 63 מ"ר (בתוספת ממ"ד) ו-10% בשטח 75 מ"ר (בתוספת ממ"ד). במקביל התוכנית כוללת גם שטחי ציבור בהיקף 2,600 מ"ר עיקרי וקובעת ששטח המרפסות יעמוד על 12 מ"ר.

הוועדה המחוזית גם קבעה כי תנאי מהותי לאישור התוכנית יהיה אישור משרד הביטחון ורשות התעופה האזרחית לגבי גובה הבניינים החדשים, ואם יתקבל אישור חלקי בסוגייה זו התוכנית תצטרך לשוב לדיון נוסף בוועדה המחוזית.

"בוני התיכון רואה חשיבות רבה בתחום ההתחדשות העירונית ומשקיעה זמן ומשאבים רבים באיתור פרויקטים מסוג זה, בקידומם, בהשבחת שכונות וותיקות וביצירת שכונות חדשות", כך אמר היום עמי פרץ, מנכ"ל בוני התיכון, בעקבות אישור התוכנית להפקדה.