אימפריית המלונות של פתאל מתרחבת לסקוטלנד ולסלובניה

פתאל אירופה רוכשת בית מלון באדינבורו בכ-213 מיליון שקל ו-4 בתי מלון בסלובניה בכ-190 מיליון שקל

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

דוד פתאל, הבעלים של רשת מלונות פתאל, לא נח לרגע. פתאל נכסים (אירופה), המנוהלת על-ידי דני רוג'ר, דיווחה לבורסה על הסכם לרכישת בית מלון בסקוטלנד ב-43.5 מיליון ליש"ט (כ-213 מיליון שקל) ועל הסכם בלעדיות לרכישת 4 בתי מלון בסלובניה.

בית המלון שקנתה פתאל במרכז אדינבורו שסקוטלנד הינו בעל דירוג של 4 כוכבים, ובכוונת החברה להשקיע כ- 3 מיליון ליש"ט בשדרוגו והשבחתו וכן בשינוי המותג למותג הרשת "לאונרדו". המלון כולל 282 חדרים, מסעדה, בר, חדרי ישיבות ו-80 מקומות חניה. מועד השלמת העסקה צפוי ב-7 באוקטובר 2016.

עוד עולה מהדיווח, כי החברה מתעתדת שבנק זר יממן 60% מהעסקה ואת היתרה תממן החברה ממקורותיה העצמאיים. בנוסף, בוחנת החברה לצרף שותף עד לשיעור של 50% מהעסקה באופן שיקטין את היקף ההון העצמי שתידרש החברה להשקיע ממקורותיה.

בד בבד דיווחה פתאל היא חתמה על הסכם בלעדיות לרכישת 4 בתי מלון הכוללים 574 חדרים בסך הכל ו-30 חדרי כנסים בלובליאנה שבסלובניה בתמורה ל-45 מיליון אירו (כ-190 מיליון שקל). מדובר בדריסת רגל ראשונה של פתאל בסלובניה. הסכם הבלעדיות נקבע לחודש הקרוב (עד ל-27 באוקטובר) במהלכו תבצע פתאל בדיקת נאותות למלונות. בנוסף, בכוונת פתאל לקבל מימון חיצוני מתאגיד בנקאי בשיעור של כ-60% מגובה העסקה ואת היתרה תממן ממקורותיה העצמאיים.

העסקאות האחרונות מצטרפות למזכר הבנות שחתמה פתאל בהולנד (באמצעות חברה נכדה בבעלות מלאה) לפני כשבועיים לרכישת זכויות חכירה לקרקע המיועדת להקמת בית מלון באמסטרדם בדרגת 3 כוכבים שיכלול 500 חדרים. העברת זכויות החכירה ועבודות הבנייה של המלון מסתכמים ב-47.25 מיליון אירו. עסקאות אלה מצטרפות לעסקת רכישה של שני מלונות במדריד, ספרד, בגודל של 153 ו-75 חדרים, שביצעה החברה (באמצעות חברה נכדה שלה שהוקמה בספרד) ביוני השנה, בהיקף של 31 מיליון אירו.

דוד פתאל, יו"ר דירקטוריון החברה, ציין כי "רכישת בתי המלון תואמת את תכניתנו האסטרטגית להתרחבות של המותג "לאונרדו" באירופה וכניסה ליעדים חדשים ואטרקטיביים. התרחבות זאת הינה תוצר של האמון שנותן בנו שוק ההון הישראלי באמצעות הביקוש לאגרות החוב של החברה וכן הבעת האמון של המערכת הבנקאית באירופה בחוזקה ובהנהלת הרשת. בעסקה הנוכחית, אנו נכנסים לראשונה לסקוטלנד ורוכשים בית מלון בעיר אדינבורו הנחשבת לאחת הערים הפופולריות באירופה הן בקרב הקהילה העסקית והן בקרב התיירים שמגיעים לנפוש בעיר. במקביל, חתמנו על הסכם בלעדיות לרכישת 4 בתי מלון בסלובניה. אנו נמשיך לחזק את המותג "לאונרדו" באירופה באמצעות רכישות נוספות של בתי מלון במיקומים אטרקטיביים ועל ידי השבחת המלונות הקיימים".

לפני כחודש וחצי פרסמה חברת מידרוג סקירה על פתאל אירופה והעלתה את דירוג החוב שלה מ-A2 ל-A1 באופק יציב. לאחר העלאת הדירוג גייסה פתאל 100 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית (הרחבת סדרה א') למספר מצומצם של משקיעים מוסדיים. מצבת החובות של החברה עמדה בסוף הרבעון השני על כ-327 מיליון שקל והונה העצמי הסתכם בכ-734 מיליון שקל (174 מיליון אירו). הכנסות החברה ברבעון השני השנה הסתכמו ב-6.2 מיליון אירו, הרווח התפעולי שלה עמד על 5.7 מיליון אירו והרווח הנקי הסתכם ב-3.1 מיליון אירו.

רשת מלונות פתאל, שנוסדה בשנת 1998 על ידי דוד פתאל, מונה כיום 17,000 חדרים ב-100 בתי מלון בישראל ובאירופה. בישראל יש לרשת 36 בתי מלון, מהם 16 בבעלות מלאה או חלקית, 13 בשכירות ו-7 בתי מלון אותם היא מנהלת. באירופה כוללת הרשת 64 מלונות מתוכם 35 בבעלות מלאה או חלקית, 27 בשכירות ו-2 בניהול.