לאומי: להחזיק במניות; לממש אחזקות בענפים "דפנסיביים"

בנק לאומי בסקירה שבועית: "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם"

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

"קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך, בדומה לזה של שנת 2015. מבין גורמי הסיכון לצמיחה נציין את האפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית, וכן את אי הוודאות הכלכלית בנוגע לאופן יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, צפויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים", כך נפתחת היום (ו') הסקירה השבועית מטעם בנק לאומי.

כלכלני הבנק מעריכים כי המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון מאוד. ככלל, מסבירים שם, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים.

בלאומי משמרים את המלצתם לחשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", נכתב.

במסגרת האפיק המנייתי בחו"ל, ממליצים בלאומי לממש אחזקות בחלק מהענפים המוגדרים "דפנסיביים" (כגון שירותי תשתית, קרנות ריט, מוצרים לצריכה שוטפת), ולהגדיל באופן מדוד את החשיפה לענפים שנמצאים בצמיחה, אך מתומחרים באופן נוח יותר. זאת, במחיר עליה מסוימת ברמת הסיכון.

לסיכום, מסבירים בבנק לאומי כי קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק.