פייסבוק "ניפחה" את ממוצע הצפייה במודעות וידאו ב-60%-80%

זמן הצפייה הממוצע במודעות וידאו בפייסבוק חושב במשך השנתיים האחרונות על סמך צפיות שנמשכו מעל 3 שניות ■ פייסבוק: "הטעות תוקנה"

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

מבוכה לפייסבוק: החברה נאלצה להתנצל היום (ו') על נתונים שחשפה סוכנות הפרסום פובליסיס, לפיה נתוני הצפייה הממוצעים במודעות הווידאו בפייסבוק מנופחים בשיעורים של 60% עד 80%. זאת מאחר שפייסבוק כללה בהם רק צפיות שנמשכו מעל 3 שניות. 

פובליסיס, האחראית לרכש של מודעות בכ-77 מיליארד דולר ללקוחותיה ב-2015, עדכנה את הלקוחות בממצאים על פייסבוק במכתב ששלחה ללקוחות בסוף אוגוסט.

הערב, לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח על ממצאי פובליסיס, כבר לא נותרה לפייסבוק ברירה אלא להודות במבוכה: "לאחרונה גילינו טעות באופן שבו אנחנו מחשבים אחד הנתונים הקשורים לצפייה בווידאו בפייסבוק", הודיעה החברה. "הטעות תוקנה, היא לא השפיעה על החיובים, והודענו עליה לכל השותפים שלנו. כמו כן, שינינו את שם הנתון, כדי שיהיה ברור יותר מה אנחנו מודדים בו. נתון זה הוא אחד מנתונים רבים, המשמשים את לקוחותינו כדי להעריך קמפיינים וידאו שהם מבצעים דרכנו, בפייסבוק". 

 

ההודעה אולי נשמעת רגועה למדי, אבל אין ספק: זה אינו רגע נעים לפייסבוק, שלא הפסיקה להתפאר בצמיחה המהירה של צריכת הווידאו על הפלטפורמה שלה בשנים האחרונות.

ניפוח נתון הווידאו פוגע במפרסמים ובחברות המדיה, שקיבלו החלטות על סמך התוצאות מפייסבוק, למשל לאן להפנות תקציבי פרסום בווידאו בהשוואה לאתרים אחרים, בהם טוויטר ויו-טיוב. 

ניפוח הנתונים גם מגביר את הטענות הקיימות נגד פייסבוק וגוגל, על כך שהן מסרבות לשתף צדדים שלישיים באופן שבו מופקים הנתונים הסטטיסטיים שלהן.