תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ר"ג: "קושי לעמוד בעומס הבקשות לאישור התחדשות עירונית"

הדברים נאמרו בכנס התחדשות עירונית שנערך אתמול על רקע שינויי המדיניות בתוכנית תמ"א 38 ברמה הארצית ■ ומי יסייע עם עומס יחידות הדיור? יקח קצת זמן, אבל בסוף הרכבת הקלה תגיע

שיפוץ בנין ברמת גן / צילום: תמר מצפי
שיפוץ בנין ברמת גן / צילום: תמר מצפי

התמ"א ברמת-גן עדיין חיה ובועטת: "אנחנו מתקשים לעמוד בעומס הבקשות לאישור פרויקטים של התחדשות עירונית", סיפרה אביבית מאור נמרודי, סגנית ראש עיריית רמת-גן, בכנס התחדשות עירונית של מידע כנסים שהתקיים אתמול בכפר המכבייה. "פרויקטים תקועים כי אנחנו ממתינים להחלטת המועצה הארצית, ובכל זאת בכל שבועיים אנחנו מאשרים 10 פרויקטים של תמ"א 38, וזה רק 10 בגלל שאין לנו עוד זמן".

מאור נמרודי, המשמשת גם כראש הוועדה המקומית להתחדשות עירונית, השיבה גם בנוגע לגודש התנועה בעיר וציינה כי "רמת-גן פקוקה, אבל גם חולון, תל-אביב, ראשון-לציון וגבעתיים - מדינת ישראל פקוקה בשמונה בבוקר. אנחנו מתמודדים עם הבעיה באמצעות קידום הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבוריים ושבילי אופניים".

האדריכלית רותי הרשקוביץ הוסיפה כי "בכל הערים שאני עובדת בתחום ההתחדשות העירונית, הבעיה הכי גדולה היא התשתיות. אני לא מצליחה להבין למה המדינה לא פותרת את הבעיה הזו? למה המדינה לא מפנה תקציבים לרשויות כדי לקדם תכניות כאלו?".

"שכחו שהתחדשות עירונית בכלל נודעה להציל חיים", תקפה עו"ד ענת בירן בכנס של מידע כנסים, והוסיפה כי "הפרשנות והתפיסה של אנשי המקצוע לתת כמה שיותר השתנתה. כל הזמן יש צמצום וכרסום בתכניות. מדובר על דיירים שהמדינה הבטיחה להם לפני 10 שנים שתדאג להם מפני רעידות אדמה. הם התארגנו, למרות הקשיים, ואז משנים את המדיניות בבת-אחת".

לדבריה, "אביגדור יצחקי מנסה לקדם מדיניות ברורה ולא מצליח ובינתיים הדיירים נשארים בבתים הרוסים, לא עושים עסקאות ומחכים. יש התייחסות צינית בתפיסת העולם כאילו זו בוננזה יזמית, אבל שוכחים שהם חשובים וחיוניים להצלת חיים. זה הפתרון שהמדינה נתנה ועכשיו זה הפך לנושא הכי מושמץ שיזמים עושים. המצב הוא קטסטרופלי".

גיא ששון, יו"ר הוועדה המוניציפלית בארגון קבלני מחוז תל-אביב, תקף את התכנית החדשה לחישוב זכויות הבנייה ואמר כי "מי שחושב שיבנו בניין אחד לפי הנוסחה המוצעת - טועה. מה שמעכב כרגע את ההתחדשות העירונית ברמת-גן הן ועדות הערר וחוות הדעת משפטית שמשנה לנו את סדרי העולם. מקבלי ההחלטות שוכחים שמאחורינו עומדים דיירים ותושבים שרוצים לעשות תמ"א 38. תושבים צריכים לצאת לרחובות ולהשמיע את דעתם בפני נבחרי ציבור".