"בנק ישראל שוב מספק תחזיות לא מבוססות שמייצרות כותרות"

כך אומר ח"כ רועי פולקמן בתגובה לעמדת בנק ישראל אודות מס דירה שלישית ■ "כך היה כשהורדנו מסים לפני שנה, ובנק ישראל הודיע שחייבים להעלות מסים והכנסות המדינה עלו"

רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי
רועי פולקמן/ צילום: תמר מצפי

"בנק ישראל שוב מספק תחזיות לא מבוססות שמייצרות כותרות מיותרות", כך אומר הערב (ב') ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, בתגובה לעמדת בנק ישראל אודות מס דירה שלישית. "כך היה כשהורדנו מסים לפני שנה, ובנק ישראל הודיע שחייבים להעלות מסים והכנסות המדינה עלו. כך גם עכשיו עם חוק מיסוי דירה שלישית שנועד לעודד מכירת דירות מידי משקיעים.

"שום דבר לא מונע גם היום מבעלי דירות להעלות את שכר הדירה כשהם יכולים רק התירוץ משתנה. בנק ישראל יודע היטב שיש הלימה בין מחירי הדיור למחירי השכירות. כל צעד של מפלגת כולנו שיסייע להורדת מחירי הדיור, בהכרח ייטיב עם ציבור השוכרים. נמשיך בצעדים לטיפול במשבר הדיור באמצעות מחיר למשתכן, צמצום מספר המשקיעים בשוק, זירוז הבנייה ופתרונות ייעודיים לתחום השכירות וביניהם חוק שכירות הוגנת ובנק ישראל יפרש הפעולות בדיעבד." 

נזכיר כי היום התייחסו בבנק ישראל לראשונה למס 3 הדירות וקבעו כי בעוד להערכתם המס עשוי להוביל לירידה במחירי הדירות, הוא גם במקביל עשוי להשפיע לרעה על שוכרי הדירות. עמדה זו של בנק ישראל מצטרפת לשלל תגובות במערכת הפוליטית ומחוצה לה כנגד המס המדובר בו עתידה לדון ועדת הכספים של הכנסת בקרוב כחלק מחוק ההסדרים.