הדרדרות במצבו של פרס; חבריו ומשפחתו נפרדו ממנו

בסביבת הנשיא התשיעי אומרים כי רופאיו לא הצליחו להעירו, והוא אינו מגיב להוראותיהם ■ משפחתו של פרס נמצאת סביב מיטתו בבית החולים שיבא ■ "מצבו אינו מבשר טובות"

שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ
שמעון פרס / מארק ניימן-לע''מ

מקורביו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, המאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר בעקבות אירוע מוחי, אמרו היום (שלישי) כי בשעות האחרונות חלה הידרדרות חמורה מאד במצבו, ובני משפחתו וצוות היועצים הקרובים לו מקיפים את מיטתו ונפרדים ממנו. לדברי המקורבים, הרופאים לא הצליחו להעירו, והוא אינו מגיב כלל להוראותיהם ולא שב להכרה כמצופה. על פי המדדים שנלקחו מפרס וסדרת הבדיקות שעבר מהבוקר עולה כי הנזק במוחו החמיר ונחשב בלתי-הפיך. בשלב הזה לא ניתן לו טיפול מציל חיים או כל פרוצדורה רפואית אחרת, והוא שוכב במיטתו ללא הכרה ומונשם חלקית.

גורמים בסביבת משפחתו אמרו היום כי מצבו קשה "ואינו מבשר טובות". בבית החולים הסבירו כי הבצקת בראשו לוחצת על האזור הפגוע, והדבר משפיע על תפקודו. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו הגורמים.

פרופ' מוטי רביד, מנהל רפואי בבית החולים מעייני הישועה שבבני ברק ומומחה לרפואה פנימית, התייחס למצבו של פרס. בדברים שאמר לוואלה! NEWS, הוא העריך כי אין כל סיכוי לראות שיפור במצבו של הנשיא לשעבר, והוסיף: "גם לסופרמן יש מגבלות ביולוגיות. אם מביאים בחשבון את גילו ומצבו הרפואי, אז אין מקום לדבר על אפשרות שהוא יצא מזה. ההערכות יכולות לנוע בין ייצוב המצב או הידרדרות נוספת".

בימים האחרונים נערכו לפרס סדרת בדיקות, שהראו כי מדדיו דווקא יציבים, אולם מצבו הוסיף להיות קשה ובסביבתו התקשו לשמור על אופטימיות. גורמים בבית החולים הבהירו כי "ככל שעוברים שהימים, הם לא אופטימיים".