למרות אזהרת משרד החוץ: עלייה בביקושים לנופש בטורקיה

גידול של 40% בחיפושים של ישראלים אחר מלונות בטורקיה - כך עולה מניתוח נתוני החיפושים של אתר המלונות הוטלס קומביינד ■ המקומות הפופולריים ביותר: ערי החוף אנטליה, בלק ואליניה

חופשה טורקיה / צלם: רויטרס
חופשה טורקיה / צלם: רויטרס

גידול של 40% בחיפושים של ישראלים אחר בתי מלון בטורקיה - כך עולה מניתוח נתוני החיפושים של אתר המלונות הוטלס קומביינד. נזכיר כי משרד החוץ הוציא אזהרת מסע לטורקיה - מה שכנראה פחות משפיע על העדפות התיירים הישראלים.

הגידול בביקוש הוא בעיקר למלונות הממוקמים בערי החוף שלאורך הים התיכון, אנטליה, בלק ואליניה, אולם באתר מזהים גידול גם לחופשות באיסטנבול עם עלייה של 30% לעומת שנה קודמת.

בתכנון חופשות במצרים התמונה שונה. במקרה של נופש במלונות בחצי האי סיני נראה כי הנופש הישראלי לוקח ברצינות יותר את האזהרות; מנתוני הוטלס קומביינד עולה לאורך החודש האחרון גידול בביקוש למלונות בקהיר, אולם זוהתה ירידה של 22% בהתעניינות במלונות שארם א-שייח לעומת השנה הקודמת.

גם דוח תנועת הנוסעים של רשות שדות התעופה מצביע על גידול עקבי בתנועת הנוסעים לטורקיה. עם זאת, נדגיש כי רבים מהם ממשיכים עדיין לטיסות המשך ליעדים שונים בעולם, אולם שיעור הנשארים הולך וגדל. מדוח אוגוסט האחרון עולה כי טורקיש איירליינס שומרת על מעמדה כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל. דרך החברה הלאומית של טורקיה טסו בחודש אוגוסט בלבד כ-92,000 אלף נוסעים; ועוד כ-48,000 נוסעים שטסו דרך חברת פגסוס הטורקית.

בניתוח הדוח לפי מדינות (יעדים) עולה כי טורקיה ממוקמת שנייה אחרי יוון, אליה הגיעו 203 אלף ישראלים באוגוסט בלבד ולמעלה ממיליון נוסעים מתחילת השנה. בחלוקה לפי ערים/אזורים בתוך טורקיה עולה כי כ-124 אלף ישראלים נחתו בנמלי התעופה באיסטנבול (רבים מהם כאמור המשיכו ליעד אחר בטיסת המשך), ו-74.3 אלף נחתו באנטליה. 

"השיקול הכלכלי גובר על החששות" 

איל סגל, מנכ"ל הוטלס קומביינד, הגדיר את הגידול החד בביקוש לבתי מלון בטורקיה בין השאר בתגבור הטיסות למדינה, הפשרת היחסים והורדת מחירי המלונות במדינה זו.

לדבריו, "במצב שבו יש אירועים ביטחוניים מדי יום בישראל, בארה"ב ובמדינות התיירות העיקריות במערב אירופה, התייר הישראלי מגיע למסקנה שכל מקום הוא מסוכן. לכן השיקול הכלכלי גובר על החששות, והישראלי לא ממהר להיבהל מטיסה למדינות שמתפרסמות לגביהן אזהרות.

"לגבי סיני יש התחשבות גדולה יותר באזהרות, מאחר שהתיירים בולטים בשטח ועלולים להיות מסומנים בקלות, לעומת הערים הגדולות שבהן הם מרגישים שהם נבלעים בהמון".