אוכלת כאפות מהפרסומת של מייליס

לא משנה כמה מכות חטפת היום, הקרם שלנו יטפל במה שבאמת חשוב לאישה המוכה: עור הפנים

פרסומת דוגמניות maelys /צילום: מהוידאו
פרסומת דוגמניות maelys /צילום: מהוידאו

מהיום (ג') בצהריים, אתרי הפרסום חוגגים על היציאה "המבריקה" של הפרסומת "הגאונית" של מותג הקוסמטיקה מאליס (maelys) למסכות הפנים שלו, בה משתתפות הדוגמניות הישראליות בר פאלי, רוסלנה רודינה, שירז טל ודורון מטלון. "מעולה", כתוב בכותרת של אתר ICE.

בסרטון נראות הדוגמניות רבות על מי מהן תהיה "הפנים של המותג" וסוטרות אחת לשנייה מספר פעמים, כל אחת בתורה. מנהלת ההפקה של הפרסומת אומרת שאחרי שהפנים שלהן אדומות מרוב הסטירות - הן מוכנות למסכת ההזנה. "לא משנה מה עבר עלייך היום - מסכת הפנים תיתן לך עור חלק, זוהר ורענן ב-10 דקות", אומרת הפרסומת.

איזה יופי, לא משנה כמה מכות חטפת היום, הקרם שלנו יטפל במה שבאמת חשוב לאישה המוכה: עור הפנים שלך ייראה שוב טוב!

מעבר לשימוש באלימות שהיה בעייתי גם אם היה מדובר בגברים, הפרסומת צורבת בזיכרון כמה מיתוסים שובינסטיים שאמנם לא חדשים לנו, אבל היא בוחרת להנציח אותם יפה יפה:

הראשון - האסוציאציה המתבקשת ל"קרב חתולות" מהאנחות, היללות וה"מייאו" החתולי המיוחם שרק אישה שהולכת מכות יכולה להשמיע בעודה משתתפת ב"קאט פייט" מן המניין, מושג שהוטמע בשלהי שנות ה-50, כשהיאבקויות של נשים התחילו לככב בסרטי פורנו כדי להגשים פנטזיות גבריות ונמצאות בסלנג הטלוויזיוני האמריקאי עד היום. 

הסופרת והתסריטאית קתלין סוויני מתארת בספרה "Maiden USA: Girl Icons Come of Age" סצנות של "קרב חתולות" בסרטים כניסיונות להנמיך נשים בלונדיניות וכניסיון ללמד נשים להתחרות על תשומת-לב גברית בדרכים שגברים מוצאים אטרקטיביות, מגרות או מגוחכות. עוד היא כותבת שסצנות מסוג זה משמרות קודים מגדריים של נשים כמניפולטיביות וכ"שק של נחשים".

פרסומת דוגמניות maelys /צילום: מהוידאו
 פרסומת דוגמניות maelys /צילום: מהוידאו

המיתוס השני הוא שאישה צריכה להיות תמיד יפה וצעירה, הרי על מה הלכו מכות הנשים בפרסומת? כמובן, על איזו דוגמנית היא שתזכה בקמפיין המיועד. הסטירה הראשונה בפרסומת ניתנת על-ידי שירז טל לבר פאלי, אחרי שזו עוקצת אותה על היותה מבוגרת, כי אישה מבוגרת הרי לא יכולה לפרסם קרם. טל המבוגרת, אגב, תחגוג 42 באוקטובר הקרוב - מישהו אמר איילת זורר?

הסטירה השנייה ניתנת על-ידי רוסלנה לבר פאלי על כך ש"פתחה עליה עין", הרי מי מסוגל להיות כל-כך קנאי אם לא אישה?

ובואו לא נשכח מי זימן את אותן דוגמניות ללכת מכות ואז לרפא את עורן עם הקרם: מנהלת ההפקה של הפרסומת, שהיא כמובן אישה (נחשה שכזאת), שתכננה את הכול מראש, כך שבסופה של הפרסומת זוכות כל הדוגמניות ליהנות מהמוצר כדי להגיע למטרת החיים הנשגבת באמת שלהן: עור פנים יפה וחלק.

מה שעוד לא ברור לי הוא שבניגוד לפרסומות השוביניסטיות של גולדסטאר, שעוד פונות לקהל יעד גברי, במקרה הזה מדובר במוצר שקהל היעד שלו הוא נשים בלבד, ולכן לא ברורה הבחירה בפרסומת כל-כך פוגענית כלפיהן. אלא אם המטרה הייתה לעורר רעש ופרובוקציה במכוון - לא דבר מופרך לפרסומת שמפיקיה בחרו בקפידה 4 דוגמניות מאוד מוכרות לככב בה.

מה אגיד לכם, אחרי שצפיתי כמה פעמים רצוף בדוגמניות שסוטרות זו לזו תוך כדי יללות של חתולת רחוב מיוחמת, היחידים שאני מרגישה שמגיעה להם כאפה הם האנשים שאישרו את הקריאייטיב הזה, ועוד הוציאו על הקמפיין 5 מיליון שקל, לדברי החברה. מייאו.