למרות השעה המוקדמת: 6% רייטינג לעימות בין קלינטון לטראמפ

העימות, ששודר אתמול לפנות בוקר בערוצים 1, 2 ו-10, החל ב-4:00 ונמשך עד 5:40, ובמהלך הזמן הזה כמעט 6% מבתי-האב היהודיים בישראל התיישבו מול הטלוויזיה - למרות השעה הלא שגרתית

הילארי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות הטלוויזיוני / צילום:רויטרס
הילארי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות הטלוויזיוני / צילום:רויטרס

העימות הנשיאותי הראשון בין הילארי קלינטון לדונלד טראמפ, שהתקיים אתמול (ג') לפנות בוקר, עורר - כך מתברר - עניין גדול גם בקרב הציבור הישראלי.

שלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים העבירו את האירוע במשדרים מיוחדים, שנפתחו כשעה לפני העימות, ב-3:00 בבוקר שעון ישראל. העימות עצמו החל ב-4:00 ונמשך עד 5:40, ובמהלך הזמן הזה כמעט 6% מבתי-האב היהודיים בישראל התיישבו מול מכשירי הטלוויזיה שלהם, למרות השעה הלא שגרתית. בערוץ 2 צפו 3.9% מבתי-האב, בערוץ 1 צפה 1%, ובערוץ 10 נרשמו 0.9% צפייה. 

העימות עצמו, והמירוץ לנשיאות ארה"ב בכלל, מסעירים את הישראלים גם ברשתות החברתיות. מנתונים של חברת ויגו מקבוצת יפעת עולה כי במהלך ליל העימות נרשם בטוויטר ציוץ בנושא בכל 5 עד 10 שניות, ובסך-הכול עלו ברשתות החברתיות (הכוללות גם את פייסבוק ופורומים פוליטיים) כ-3,000 הודעות או פוסטים בנושא, בשעות הספורות במהלך העמות או אחריו. 

עוד עולה מהניתוח של החברה כי על-פי רוב ההודעות ברשתות הישראליות, קלינטון היא זאת שניצחה בעימות, והיא גם זאת שדבריה בו זכו להיקף ציטוטים גדול יותר (אם כי בקרב המתייחסים לנושא נרשמו יותר תומכי קלינטון מטראמפ). 

ביחס לקמפיין האמריקאי בכללו עולה כי בחודש האחרון התקיימו ברשתות הישראליות כ-30 אלף שיחות בנושא, ובשבוע שלפני העימות התקיימו כ-2,000 שיחות שעסקו בו. מהניתוח של ויגו עולה עוד כי רוב גדול של הישראלים שמתבטאים בנושא, 75%, מעדיף את טראמפ כנשיא הבא של ארה"ב.