הטיפ היומי: מניה ישראלית שרוכבת על גב הריאל הברזילאי

באופנהיימר סבורים כי לצד התמחור ותשואת הדיבידנד הנאה, נראה שמניית איתוראן מהווה רעיון מעניין להשקעה

איתוראן / צילום: אתר החברה
איתוראן / צילום: אתר החברה

איתוראן , העוסקת בפיתוח מערכות מעקב אחר כלי רכב, למטרת איתור, אספקת מידע ומניעת גניבות, נסחרת בנאסד"ק בשווי 556 מיליון דולר. לאחרונה קיימנו מפגש עם הנהלת החברה, בהשתתפות המנכ"ל, אייל שרצקי.

איתוראן פעילה בישראל (כ-52% מההכנסות ב-2015), בברזיל (כ-34%), בארגנטינה ובארה"ב, ויש לה יותר ממיליון לקוחות. חוץ משירותי איתור, (כ-73% מההכנסות), היא מוכרת מוצרי תקשורת.

ב-2012-2014 איתוראן צמחה בהכנסות ושיפרה את הרווחיות, אך 2015 הייתה חלשה יחסית, עם ירידה של כ-4% בהכנסות וירידה במרווח הגולמי והתפעולי. בהנהלה מסבירים זאת בהשפעה שלילית של שערי חליפין, בעיקר עקב פיחות חד בשער הריאל הברזילאי. גם ב-2015 מספר לקוחות החברה גדל בכ-16%.

בישראל מחזיקה איתוראן בכ-80% מהשוק ולמרות זאת היא מייצרת צמיחה גבוהה יחסית. לפי החברה, קיימות לכך 2 סיבות: החלטה למכור מערכת איתור זולה יותר ותנופה בשוק כלי הרכב החדשים בישראל.

בברזיל, להערכת החברה, היא מחזיקה ביותר מ-50% משוק האיתור ומניעת הגניבות. עם זאת, לאחר שנים שבהן המודל העסקי בברזיל לא הביא לתוצאות הרצויות, באיתוראן שינו חשיבה והשיקו שירות חדש, הכולל עבודה ישירה מול הלקוחות - מודל שנותן תוצאות טובות יותר.

איתוראן מחלקת מעל 50% מהרווח כדיבידנד. המניה מספקת תשואת דיבידנד של 2.8%. ההנהלה טוענת שבהתחשב בתמחור הלא גבוה של המניה ובהיקף מזומן של כ-26 מיליון דולר, רכישה עצמית של מניות אפשרית. שימוש במזומן לרכישה גם אפשרי, אך לטענת החברה רמות התמחור בשוק מגבילות זאת. המניה נסחרת במכפיל רווח של 18 ל-2016 ו-15 ל-2017. בהתחשב בכך שהחברה צפויה לצמוח בשיעור דו-ספרתי ב-2016-2017, נראה שאיתוראן נסחרת בתמחור לא גבוה. עם זאת, שערי מטבע משפיעים על רווחיות החברה ועל מנייתה ואת זה יש לקחת בחשבון.

בהתחשב בהתייצבות, ואפילו הייסוף, בשער הריאל בחודשים האחרונים, ובפתיחת השנה החיובית, 2016 צפויה להיות שנה של חזרה למסלול הצמיחה.

מיזם עם יצרנית הרכב הגדולה בברזיל מהווה הזדמנות, שעשויה להאיץ את קצב הצמיחה של איתוראן. לצד התמחור ותשואת הדיבידנד הנאה, נראה שמניית איתוראן מהווה רעיון מעניין להשקעה.

ניר חצב, אופנהיימר

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם