מיני-מבחן דרכים: מיני קבריו קופר S - "לייקים" ללא הגבלה

הגרסה הפתוחה של המיני מציעה משהו לכל אחד. חבל רק על המחיר

סטטיסטיקת המכירות של פלח רכבי הקבריו חושפת פרדוקס מעניין: היקף המכירות של המכוניות הפתוחות עומד ביחס הפוך לכמות ימי השמש במדינות, שבהן הן נמכרות. באירופה, למשל, הנתח הגדול ביותר של מכירות הקבריו הוא בבריטניה וגרמניה - שבהן השמש מסתתרת עשרה חודשים בשנה וגם הקיץ גשום לעיתים. בישראל, מדינה עם כ-320 ימי שמש בשנה, נתח השוק של מכוניות הקבריו שואף לאפס.

אבל פולחן השמש של חוורי העור הוא לא הבונוס היחיד של מכוניות הקבריו. לגג פתוח יש גם ערך מוסף חברתי וגרסת הקבריו של מיני קופר S היא דוגמה טובה. הקופר "הרגילה" בעלת הגג הקשיח, היא מכונית אופנתית לא מצטנעת, אבל די בלחיצה על הכפתור החשמלי של גרסת הקבריו, שמקפל את גג הבד תוך כמה שניות, כדי להקפיץ את הנהג מסטטוס של "אופנתי" למעמד של "ידוען על". או כפי, שהסבירו זאת לנו בני נוער עדכניים שהצטרפו לנסיעה "היא כמו סטטוס עם 20 אלף לייקים".

גג מתקפל במכונית קטנה דורש פשרות ובמקרה של המיני מדובר במראה די מגושם בקיפול מעל המכסה האחורי. מנגד, האפקט החזותי של המכונית הפתוחה הוא מרתק והנוכחות של החרטום האגרסיבי לצד הצביעה הייחודית והגלגלים הגדולים היא דומיננטית.

יתר על כן, עם גג פתוח המיני חושפת קבל עם ועדה את העיצוב המוחצן והמתוחכם של תא הנוסעים - החל מריפוד תוסס, עבור דרך הגה בשרני מצועצע ומתגי השליטה בסגנון "ניאו-רטרו" וכלה בעיגול ענק שבמרכזו מסך ניווט ומולטימדיה עתיר הפונקציות. למי שחושש שנסיעה בחושך תגרע, חלילה, מתשומת הלב הציבורית הוסיפו מעצבי הפנים של ב.מ.וו גם תאורת LED היקפית, שמחליפה צבעים ומנצנצת באור יקרות.

התא שימושי לארבעה נוסעים מבוגרים בזכות בסיס הגלגלים המורחב של הדור החדש של המיני ובזכות הפטנט הלא פולשני של קיפול הגג, שמותיר נפח מטען מתקבל על הדעת במונחים של מיני. סגירת החלונות הקדמיים והאחוריים מספקת לנוסעים מלפנים ומאחור הגנה סבירה מפני עוצמת הרוח כאשר הגג פתוח ומצליחה לנטרל לפחות חלק מהקולות והריחות הבעייתיים (אך לא את המראות), שמתלווים לנסיעה במרחב העירוני של ישראל.

ההתלהבות מצטננת כאשר הגג סגור. גג הבד הכהה נוטה לאתגר את מערכת המיזוג היעילה בקיץ הישראלי והמאסה האחורית שלו יוצרת תחושה מעט קלאוסטרופובית מאחור וחוסמת חלק משדה הראייה האחורי-צדדי. מנגד, בידוד רעשי כביש והרוח במצב הסגור יעיל ממש כמו במיני בעלת הגג הקשיח.

מכוניות פתוחות נוטות לאבד חלק מיכולתן הדינמית בשל החלשת המבנה, אבל לא במיני הזו. גם עם גג פתוח השלדה מרגישה קשיחה, מוצקה ומושחזת ומספקת לנהגים את היכולות המרגשות של הקופר S הרגילה. ההגה מהיר ומדויק להפליא ללא שמץ של לחימה בעת האצה אגרסיבית, אחיזת הכביש פנטסטית והמרכב הקומפקטי מתמסר בצורה מיידית וזורמת לכל פקודה של הנהג להעברת משקל או לשינוי כיוון.

את מנוע ה-2 ליטר, שמשודך לתיבה אוטומטית מבית ב.מ.וו, כבר פגשנו לא פעם ובגרסתו העדכנית עם 192 כ"ס הוא מספק דחף חלק וביצועים רציניים - תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות, למשל - בשילוב עם נביחות, שיהוקים ועוד אפקטים קוליים, שמרחיבים את דעתו של כל נהג שוחר ביצועים. כמובן, שהדרך הטובה ביותר להאזין לפס הקול הזה היא כאשר הגג פתוח.

המיני קבריו קופר S היא מכונית מרתקת, שמציעה משהו לכל אחד: "לייקים" ציבוריים בשפע לחובבי תשומת הלב, אוויר פתוח לשוחרי השמש והטבע, יכולות כביש מרגשות לנהגים ספורטיביים ושימושיות של רכב עירוני קומפקטי למעשיים. חבל רק שבמחיר של 260 אלף שקל - רק כמה מעטים ומיוחסים ייזכו ליהנות מהשילוב הזה.