כמה מכוניות מכרה טסלה ברבעון, והאם היא תעמוד ביעד?

החברה דיווחה אתמול כי מכרה 24,500 כלי רכב מתוצרתה ברבעון השלישי - יותר מכפול הכמות שמכרה ברבעון המקביל אשתקד

מכונית של טסלה / צילום: רויטרס
מכונית של טסלה / צילום: רויטרס

טסלה מוטורס, יצרנית מכוניות היוקרה החשמליות, מגבירה את קצב הייצור והמסירות שלה. החברה דיווחה אתמול כי מכרה 24,500 כלי רכב מתוצרתה ברבעון השלישי, יותר מכפול הכמות שמכרה ברבעון המקביל אשתקד.

הדיווח מראה כי מכירותיה של טסלה לא נפגעו מהדיווחים האחרונים על תאונות קטלניות בהן היו מעורבות מכוניות החברה. 

המכונית האוטונומית של טסלה הייתה מעורבת לפני כחודשיים וחצי בתאונה קשה. המערכת האוטונומית בה בחר הנהג במהלך הנהיגה לא זיהתה משאית ענק, נמחצה, והנהג נהרג. ההסבר שהעלתה החקירה היה שהמערכת האוטונומית סונוורה מקרני שמש חזקות, לא זיהתה את המשאית כסכנה, ולכן בלמי המכונית לא הופעלו.

בתחילת ספטמבר פנה מייסד טסלה אלון מאסק במייל לעובדי החברה והאיץ בהם לצמצם הוצאות ולהגביר את התפוקות כדי שהחברה תעמוד ביעדים של מסירת 50 אלף כלי רכב במחצית השנייה של השנה.

מדובר ביעד שאפתני שהציב מאסק לטסלה בשל העובדה כי בשנה שעבר כולה, מסרה החברה קצת יותר מ-50 אלף כלי רכב והציבה יעד מסירות לשנת 2016 של 80 אלף כלי רכב.

טסלה  לא עמדה ביעדי המכירות של המחצית הראשונה של השנה ולא עדכנה את יעדי המכירות והמסירות למחצית השנייה של השנה אך הודיעה שתמסור כ-50 אלף כלי רכב במחצית השנייה של השנה, מה שעורר ספקולציות כי החברה מכרה ומסרה "רק" 30 אלף כלי רכב במחצית הראשונה של השנה וזה עורר תהיות כיצד תעמוד ביעד השאפתני של המחצית השנייה של השנה.