מקריות? 4 ראשי ועדים ברשות השידור לא התקבלו לתאגיד

חלק מראשי הוועדים הגישו מועמדות למספר תפקידים בתאגיד "כאן" - ולא התקבלו לאף אחד מהם ■ ההסתדרות: "אנשי תאגיד השידור מתנהגים בצורה מבזה" ■ התאגיד: "קליטת העובדים נעשית על בסיס מקצועי"

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

האם בתאגיד השידור הציבורי סימנו את ראשי הוועדים הוותיקים של רשות השידור ונמנעים מלקבלם לעבודה בגוף שאמור להחליף את הרשות? כך לפחות חשים חלק מאנשי הוועדים.

בערב החג, קיבל משה שגב, יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות, הודעה כי לא התקבל לכל שלושת התפקידים שאליהם הגיש את מועמדותו בתאגיד החדש. שגב עצמו רואה קשר ישיר בין אי-קבלתו לתפקיד לבין עובדת היותו אחד מראשי הוועדים ברשות השידור.

"הם מאוד מפחדים (מהוועדים - י"כ), לוקחים את הסיפור הזה של ועד למקום מאוד-מאוד קשה, של אנשים עם קרניים שאולי יכולים להזיק להם למערכת", אמר היום (ד') שגב ל"גלובס". "יש לזה משמעות מאוד גדולה שלא מקבלים ראש ועד".

גם בהסתדרות עצמה זועמים, ומטעמה נמסרה היום תגובה רשמית לפיה "חבל שהתאגיד עוד לא יצא לדרכו, וכבר אנשיו מתנהגים בצורה כזו מבזה".

לאי-קבלתו של שגב לתאגיד קדמה דחייתם של ראשי ועדים נוספים. בסך-הכול פועלים ברשות השידור 7 ועדים של ההסתדרות, כשאחד מהם שייך לאגף הגבייה, שלמעשה מתפרק משום שגביית האגרה נפסקה. מבין 6 הוועדים הנותרים, עד כה ידוע על 4 ראשי ועדים שקיבלו תשובה שלילית.

תמנה עורב, יו"ר ועד האקדמאים, התבשרה כבר ביולי כי לא התקבלה לחלק מהתפקידים שלהם הציעה את מועמדותה. עורב, שמשמשת כיום כמפיקה בתוכנית "המוסף" של גאולה אבן, פנתה שוב בספטמבר השנה לגבי המשרות האחרות שלהן הגישה מועמדות, ולדבריה נמסר לה כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין. יחד עם זאת, היא אינה מפתחת ציפיות.

"אני חושבת שזה בגלל עניין הוועד, אני יודעת שלא קיבלו אף אחד מאנשי הוועדים האחרים", אמרה היום עורב ל"גלובס". "בזמן הדיונים בחוק (בוועדת הכלכלה של הכנסת - י"כ) כולנו היינו מאוד פעילים. אני מאוד פעילה גם בפייסבוק, כותבת שם על כל הדברים שלדעתי בעייתיים ולא ראויים בתאגיד, ואני לא יכולה שלא לחשוב שזה קשור".

גם מיקי קליין, יו"ר ועד עיתונאי הטלוויזיה, התבשר כבר ביולי השנה כי לא התקבל לתפקיד מנהל הפקות שעליו התמודד. קליין סיפר היום כי בתחילה נמסר לו שאינו עומד בתנאי הסף, אך לאחר שערער על קביעה זאת, הוא זומן לראיון - שלדבריו היה מכובד - ובסופו קיבל הודעה נוספת שלא התקבל. קליין סירב היום לקשור בין אי-קבלתו לתפקיד לבין היותו אחד מראשי הוועדים.

ראשת ועד נוספת שקיבלה תשובה שלילית כבר לפני כמה חודשים היא מירי אדרי, יו"ר הוועד המשולב ברשות השידור.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "קליטת העובדים לתאגיד 'כאן' נעשית על בסיס מקצועי והתאמה לתפקיד. עד כה נקלטו בתאגיד 270 עובדים ועיתונאים מרשות השידור, שהם 56% מכלל עובדי התאגיד כיום, 481 במספר. הגיוסים נמשכים, והתאגיד צפוי לקלוט עוד כ-200 עובדים מרשות השידור".