פוטומדקס, הסוף: מוכרת רוב נכסיה ל-ICTV ב-9.5 מיליון דולר

3 מיליון דולר ישולמו במזומן מיד עם סגירת העסקה, 2 מיליון דולר נוספים 90 יום לאחר סגירת העסקה, ו-4.5 מיליון דולר ישולמו כתמלוגים על בסיס הכנסות עתידיות

דולב רפאלי / צילום: תמר מצפי
דולב רפאלי / צילום: תמר מצפי

חברת ICTV האמריקאית, המשווקת מוצרי בריאות ואסתטיקה ישירות לצרכן בארה"ב, תרכוש את רוב נכסי חברת פוטומדקס   תמורת 9.5 מיליון דולר. 3 מיליון דולר ישולמו במזומן מיד עם סגירת העסקה, 2 מיליון דולר נוספים 90 יום לאחר סגירת העסקה, ו-4.5 מיליון דולר ישולמו כתמלוגים על בסיס הכנסות עתידיות מן המוצרים הללו.

לאחר ההודעה עלתה מניית פוטומדקס בכ-60% לשווי של 30 מיליון שקל - עדיין נמוך ב-98% מהשיא שבו נסחרה ב-2012. ICTV נסחרת בבורסה מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 4.4 מיליון דולר, והיא התחייבה לבצע גיוס פרטי של 7 מיליון דולר למימון העסקה.

ICTV תרכוש מפוטומדקס את מותג הסרת השיער No!no!, אשר בשיאו הניב הכנסות של כ-100 מיליון דולר בשנה, ובמחצית הראשונה של 2016 הניב הנכסות של 22.4 מיליון דולר. כמו כן תרכוש את המותגים Kyrobak - מוצר לטיפול בכאבי גב - ואת Cleartouch, מוצר לטיפול באקנה, המניבים הכנסות זניחות.

מרכז הפיתוח בישראל יעבור לידי ICTV, לצד מערך הייצור, השיווק והקניין הרוחני של החברה, ומלאי בשווי של 6 מיליון דולר. לפוטומדקס היו 3 מיליון דולר בקופה בסוף המחצית, ואלה לא יעברו ל-ICTV, על פי הדיווח.

פוטומדקס (לשעבר רדיאנסי), המנוהלת בידי דולב רפאלי, הייתה חברת אסתטיקה מצליחה על בסיס המוצר המוביל No!No!, אולם החשש כי השוק למוצר הסרת שיער הוא סופי, הביא אותה להתרחב למוצרים נוספים. כשרכשה רשת קליניקות לניתוחי עיניים, נטלה חוב של 129 מיליון דולר אך לא עמדה ביעדי המכירות והרווח הדרושים על פי הסכם החוב, נאלצה להיכנס לפרעון מיידי כשנה לאחר נטילת החוב, ולכן מכרה בהדרגה את כל נכסיה, עד המכירה הנוכחית.