דיווח: נכשל המו"מ בין דויטשה בנק לרשויות בארה"ב

לפי דיווח בעיתון הגרמני "בילד", מנכ"ל דויטשה בנק ג'ון קריאן, שנפגש עם בכירים במחלקת המשפטים האמריקאית, נכשל בניסיון להגיע לפשרה בכל הנוגע לקנס שהוטל על הבנק בעקבות פרשת האג"ח מגובות המשכנתאות

דויטשה בנק / צילום: רויטרס
דויטשה בנק / צילום: רויטרס

סקטור הבנקאות בעולם שוב בכוננות ספיגה: לפי דיווח שפורסם בעיתון הגרמני "בילד", מנכ"ל דויטשה בנק  ג'ון קריאן נכשל במו"מ עם הרשויות בארה"ב בכל הנוגע לקנס העצום שיהיה על הבנק הגרמני לשלם בעקבות פרשת האג"ח מגובות המשכנתאות.

קריאן, שנפגש בסוף השבוע עם בכירים במחלקת המשפטים של ארה"ב, ניסה להגיע לפשרה בכל הנוגע לקנס בהיקף של כ-14 מיליארד דולר שארה"ב הטילה על דויטשה בנק בגין הטענה כי הוא ניהל באופן שגוי מכירת אג"ח מגובי משכנתאות ללקוחות, פעולה שהובילה בין היתר לפרוץ המשבר הגדול ב-2008.

החשש שמא הבנק הגרמני לא יעמוד בתשלום קנס בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים, גרם לבריחה המונית של המשקיעים ומניית הבנק קרסה בשבועות האחרונים לשפל חדש. דויטשה בנק אומנם ערער על ההחלטה של הרשויות בארה"ב, אך מעל ראשו רובצות פרשות שונות שעלולות לחסל את קופת המזומנים שלו. חקירה נוספת כנגד הבנק בעניין הלבנת הון הקשורה לפעילות שלו ברוסיה עלולה לעלות לבנק, לפי הערות של אנליסטים בבארקליס, עוד כ-2.2 מיליארד דולר.

הסנטימנט השלילי במניית דויטשה בנק התגבר לאחר דיווחים שונים לפיהם הממשל הגרמני לא יספק לדויטשה בנק חבילת חילוץ במקרה הצורך וכן על רקע האפשרות שהבנק ינסה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות בהיקף של כ-5 מיליארד דולר.

החשש מפני כדור השלג שעלול להיווצר במקרה שדויטשה בנק ייקלע לקשיים תזרימיים חמורים הוביל לירידות חדות בכל סקטור הפיננסים בשבועות האחרונים. המשקיעים רגישים לכל דיווח שנוגע לדויטשה בנק ולכן עולה השאלה האם מניות הבנקים בעולם ייספגו ירידות חדות מחר.