פינוי בינוי במרכז נתניה: 350 יח"ד במקום 72 יח"ד

חברת אזורים והחברה להתחדשות נתניה חברו להקמת ארבעה מגדלים בפינת הרחובות ויצמן ובארי בעיר ■ היחס למ"ר בנוי יעמוד על 1 ל-4.2

חברת אזורים בשליטת הרשי פרידמן והחברה להתחדשות נתניה, חברה פרטית בבעלותם של מנשה זוארץ, דוד בנינו ועו"ד אבי אברהם, הודיעו הבוקר (א') על יציאה לדרך של פרויקט פינוי בינוי בנתניה במסגרתו יפונו שישה בנייני רכבת ותיקים לטובת ארבעה מגדלים בני 23 קומות. מדובר בפינת הרחובות ויצמן ובארי, המחבר את הרחובות הרצל וסוקולוב.

במקום קיימים כיום 6 בניינים הכוללים כ-72 יח"ד, הבניינים נבנו לפני עשרות שנים ומצבם ירוד. במסגרת הפרויקט יוקמו ע"י אזורים והחברה להתחדשות נתניה ארבעה בניינים ובהם כ-350 דירות בתמהיל של 3, 4, 5 חדרים, ופנטהאוזים, שטחי מסחר לצד שטחים ציבוריים נרחבים.

הבקשה מדברת על 350 דירות, לפי הערכות דו"ח שמאי להיתכנות כלכלית לפרויקט, אך העניין מצוי במשא ומתן מול הגורמים התכנוניים. יחס המ"ר הבנוי החדש לעומת הישן יעמוד על 1 ל-4.2-4.3.

רוב הדיירים חתמו

הרוב המכריע של הדיירים חתמו על ההסכם לפינוי בינוי מול שתי החברות וכעת המתחם נמצא בהליכי תכנון ורגולציה אל מול עיריית נתניה. במקביל פועלות החברות לאישור התב"ע בוועדה המחוזית.

לפי החברות, מחירי הדירות יעמדו על החל מ-1.8 מיליון שקל ל-4 חדרים ומועד התחלת הבנייה הצפוי הוא בעוד כשנתיים.

החברות דיווחו כי מדובר על שיתוף פעולה רחב לקידום פרויקטים מסוג זה בנתניה. לאחרונה הודיע על יציאתו של פרויקט דומה בצידו המערבי של רחוב סוקולוב בעיר, ובכוונתן להמשיך לאתר ולקדם מתחמים נוספים הן במסגרת פינוי בינוי והן במסגרת תמ"א 38 ברחבי העיר.

לדברי מנשה זוארץ מנכ"ל החברה להתחדשות נתניה: "הפרויקט הזה מעמיק את שיתוף הפעולה הרוחבי והמקיף של שתי החברות, אשר שם לעצמו כמטרה את חידוש מרכז העיר בנתניה".

את הפרויקט מלווה משרד עו"ד מנחם, אברהם ושות' המתמחה בליווי פרויקטים של התחדשות עירונית.