אנשי העסקים ירון גזית ואמנון דיק מתעניינים ברכישת גולן טלקום

השניים החלו בבדיקות ראשוניות של העסקה ■ ירון גזית ואמנון דיק החזיקו ביחד ב–5% ממניות הוט מובייל לתקופה קצרה

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

אנשי העסקים ירון גזית ואמנון דיק, החלו בבדיקות ראשוניות לרכישת גולן טלקום - כך נודע ל"גלובס". גזית ודיק החזיקו עד לפני מספר שנים ב-5% ממניות הוט מובייל לתקופה קצרה ומכרו את מניותיהם לאחר סיבוב קצר. גזית הוא יבואן סיגריות מהגדולים בישראל ודיק היה לשעבר מנכ"ל בזק.

גזית ודיק נמצאים בשלבים ראשוניים של הבדיקה ולאור החגים נראה שהבדיקה מצידם תחייב קצת יותר זמן. בכך מצטרפים השניים לבעלים של אקספון חזי בצלאל, שהעמיד צוות שלם שעורך את בדיקת הנאותות לגולן טלקום, צביקה ברינבוים שהיום פורסם שהוא מגלה עניין בין אם ביחד עם בצלאל ובין לבד, וכנראה שישנו עוד גורם אחד או שניים שמגלים עניין ברכישת החברה. מקורבים למגעים מציינים שגיל שרון מנכ"ל פלאפון לשעבר עדיין מביע עניין בגולן ומנסה לגייס משקיעים, וזאת לאחר שניסיון קודם שלו לצרף את אלקו אחזקות כמשקיעה לא צלח.

נזכיר שעד תחילת נובמבר מנסים בעלי המניות של גולן למכור את החברה וזאת מפני שעד אז מסתיים החוזה של גולן לשימוש ברשת סלקום. בנובמבר אמורה סלקום לקבל מגולן 600 מיליון שקלים חוב שיש לגולן כלפיה. עסקה למכירת גולן מחייבת לפיכך פתרון לחוב מול סלקום, כאשר סביר להניח שהחוב ייפרס כחלק מהסכם איחוד רשתות בין הרוכש לסלקום, וזאת על פי דרישות משרד התקשורת.