למרות ההקלטה המביכה: רוב הרפובליקנים תומכים בטראמפ

למרות הסערה שעוררה ההקלטה בה הוא נשמע כשהוא מבזה נשים, מרבית תומכיו של טראמפ לא הפנו לו את גבם וחושבים כי עליו להישאר במירוץ ■ "הוא מרגיש רע על מה שאמר והוא התנצל על כך"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

אחרי סערת הקלטת בה נשמע כשהוא מביע דעות מבזות כלפי נשים, קולות רבים בארה"ב קוראים למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבטל את מועמדתו לנשיאות. שעות ספורות לפני תחילתו של העימות הנשיאותי השני, מבהיר הערב (ראשון) יועצו הבכיר של טראמפ וראש עיריית ניו-יורק לשעבר רודי ג'וליאני, כי טראמפ - נשאר במירוץ. העימות השני בין קלינטון וטראמפ ישודר בערוץ 2 הלילה בשעה 3:00.

בריאיון לתקשורת האמריקאית אמר ג'וליאני כי לשני המועמדים פגמים, אך טראמפ חש שבוא חייב לתומכיו להישאר במירוץ. "הוא מרגיש רע על מה שאמר והוא התנצל על כך", אמר ג'וליאני. "מה שהוא רוצה כעת זה להתקדם אל הנושאים שמעסיקים את העם האמריקאי".

עוד שיגר ג'וליאני אזהרה ואמר כי טראמפ לא ישלול לנקוט בעמדה תוקפנית בעימות הלילה, ואף לא יהסס להעלות את נושא עברו של בעלה של קלינטון, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

אך לא רק ג'וליאני מתייצב לצד טראמפ. על פי סקר שפורסם באתר "פוליטיקו", רק 39% מהמצביעים האמריקאים חושבים שעל טראמפ לפרוש מהמירוץ, בעוד 45% מהמצביעים חושבים שעליו להמשיך. בקרב המצביעים הרפובליקנים בלבד, רק 12% חושבים כי על טראמפ לסיים את הקמפיין.

אתמול חשף ה"וושינגטון פוסט" הקלטה בה נשמע טראמפ מתרברב על כך שניסה לקיים יחסי מין עם אישה נשואה, ועל כך שהוא מסוגל "למשש נשים". את הדברים אמר במהלך צילומים לתכנית הבידור "Access Hollywood".

טראמפ דחה בתחילה את הביקורת כלפי הקטע וטען שמדובר ב"הלצה של חדר הלבשה", בהצהרה רשמית שהוציא מטה הבחירות שלו. ההצהרה גם ניסתה באופן מיידי להטות את תשומת הלב לביקורת על בעלה של המועמדת הילארי קלינטון, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. רק שעות לאחר מכן פרסם סרטון ובו הוא אומר כי "טעיתי, אני מתנצל".

ההתבטאות של טראמפ העלתה מיד את העניין בעימות השני בין המועמדים שצפוי להיערך הלילה. במשך חודשים הציגה קלינטון את טראמפ כמבזה נשים, והפרשה הנוכחית צפויה לתת לה חומר נוסף לגבות בו את טיעוניה. ההערה גם הובילה לרגע היסטורי בקמפיין, כשבפעם הראשונה מזה 16 חודשים, טראמפ התנצל.