דורי ושאול נאוי יקבלו שכר שנתי בעלות של עד 3 מ' ש' כל אחד

האחים נאוי, בעלי השליטה ומנהלי חברת ניכיון הצ'קים הנושאת את שמם, מבקשים לבצע שידרוג משמעותי בתנאי העסקתם

שאול ודורי נאוי / צילום: יונתן בלום
שאול ודורי נאוי / צילום: יונתן בלום

האחים שאול ודורי נאוי, בעלי השליטה ומנהלי חברת ניכיון הצ'קים הנושאת את שמם, מבקשים לבצע שידרוג משמעותי בתנאי העסקתם. חברת אחים נאוי  זימנה היום אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר לכל אחד מהשניים חבילת תגמול שנתית בהיקף של כ-3 מיליון שקל.

שאול בתפקידו כיו"ר החברה ודורי בתפקיד המנכ"ל יזכו לפי תנאי העסקתם החדשים לדמי ניהול שנתיים של 1.8 מיליון שקל כל אחד - על בסיס תשלום חודשי של 150 אלף שקל בתוספת מע"מ. בנוסף לדמי הניהול, נאוי מבקשת לאשר לכל אחד מצמד אחים מענק שנתי בהיקף מקסימלי של 1 מיליון שקל, וזאת על בסיס ביצועי החברה וכן החזר הוצאות של עד 120 אלף שקל בשנה.

מאז הצטרפה חברת אחים נאוי למסחר בבורסה ב-2010 ועד כה, התגמולים מהם נהנו צמד האחים היו צנועים ביחס ליתר החברות הציבוריות, והתבססו על דמי ניהול חודשיים של 25 אלף שקל לכל אחד. בשנה שעברה עלות העסקתם לחברה עמדה על כ-330 אלף שקל כל אחד. בסך הכל, בשנים 2010-2015 עלות העסקתם מצטברת עמדה על כ-1.6 מיליון שקל כל אחד - תקופה שבה פעילותה של חברת המימון החוץ בנקאי שבשליטתם צמחה משמעותית.

דירקטוריון החברה מסביר בנימוקיו לאישור השידרוג הנוכחי כי התגמול הקיים של השניים "אינו מבטא נאמנה את תרומתם לשיפור בהון העצמי של החברה החל מהיותה חברה ציבורית, את הצמיחה בתיק הלקוחות, ברווחי החברה ובתשואה על ההון".

תיק הלקוחות של נאוי עמד בסוף הרבעון הראשון של השנה על 1.25 מיליארד שקל, לעומת פחות מ-230 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של 2011 והונה העצמי של החברה עמד על 290 מיליון שקל, לעומת הון עצמי שלילי של כ-2 מיליון שקל במועד הצטרפותה לבורסה.

עוד מוסיפים בדירקטוריון כי דמי הניהול המוצעים "אינם מהותיים ביחס לגודל החברה והיקפי פעילותה, וזאת בשים לב לכך שהוצאות ההנהלה וכלליות של החברה הן נמוכות במיוחד לאור התנהלותה היעילה של הנהלת החברה וזאת בין היתר לאור התשלום הנמוך למנהלי החברה, שהיה נהוג החל מהפיכת החברה לחברה ציבורית".

השווי זינק ב-500%

מניית אחים נאוי משקפת כיום לחברה שווי של כ-670 מיליון שקל, וזאת אחרי זינוק של כ-500% בערכה מאז הצטרפה למסחר. כל אחד משני האחים מחזיק כיום כ-25% ממניות החברה, בשווי של כ-170 מיליון שקל. במהלך השנים מימשו האחים נאוי בכמה הזדמנויות נתחים מהחזקותיהם בחברה תמורת כ-90 מיליון שקל ובנוסף נהנו מדיבידנדים בהיקף מצטבר של כמה עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף לצמד בעלי השליטה, מבקשת אחים נאוי מבעלי המניות שלה לאשר את תנאי העסקתם של ילדי בעלי השליטה. לבניו של דורי - יעקב המכהן כמנהל שיווק ועוזר מנכ"ל ואסף בתפקידו כיועץ לניהול חדר עסקאות ומנהל מערכות המיחשוב ואבטחת המידע, מבקשת החברה לאשר שכר שנתי בעלות של 720 ו-420 אלף שקל בהתאמה, ולילדיו של שאול - עו"ד נוי נאוי כיועמ"שית ומזכירת החברה וקובי נאוי, בתפקידו כאיש שיווק, שכר שנתי של 420 ו-240 אלף שקל בהתאמה.