"שלום עכשיו" ו"בצלם" יופיעו באו"ם בדיון נגד ישראל

הפלסטינים מקדמים החלטה נגד ההתנחלויות במועצת הבטחון ■ השגריר דני דנון: "עצוב ומאכזב שארגונים ישראלים נותנים כיסוי מוסרי לרדיפה נגד ישראל באו"ם"

דני דנון  שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס
דני דנון שגריר ישראל באום / צילום: רויטרס

נציגים של ארגוני השמאל "שלום עכשיו" ו"בצלם" צפויים להופיע בפני מועצת הבטחון של האו"ם בדיון שיכונס מחר (ו') תחת הכותרת "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות". את הדיון הלא רשמי יזמה המשלחת הפלסטינית לאו"ם, בניסיון לקדם החלטה נגד ישראל בנושא ההתנחלויות.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מסר בתגובה, כי "הפלסטינים ממשיכים לחפש כל דרך לעקוף משא ומתן ישיר, ומחוללים טרור דיפלומטי נגד ישראל".

דנון תקף בחריפות גם את ההשתתפות הצפויה של ארגונים ישראלים בדיון ואמר: "זה עצוב ומאכזב שארגונים ישראלים נותנים כיסוי מוסרי לרדיפה נגד ישראל באו"ם".

הדיון, שיכונס באופן פורמלי על ידי מלזיה, ונצואלה, סנגל, מצרים ואנגולה, צפוי להתמקד בבנייה בשכונות היהודיות של מזרח ירושלים, בהכשרת ישובים קיימים ביו"ש ובמה שהמארגנים מכנים "הפקעת אדמות של פלסטינים". בסוף הדיון המארגנים צפויים לדרוש ממועצת הביטחון לקדם החלטה מעשית נגד ישראל בנושא ההתנחלויות.

מארגון "בצלם" נמסר, כי "המנכ"ל חגי אלעד יציג את מציאות הכיבוש בשטחים בדיון ויסקור בפני מועצת הביטחון של האו"ם את תמונת המצב העכשווית בשטחים. אלעד יציג את העובדה כי לאחר כמעט חצי מאה של שליטה צבאית ישראלית על מיליוני בני אדם הכיבוש רק מעמיק, וההתנחלויות - אחד הגורמים העיקריים לפגיעה היומיומית בזכויות האדם של הפלסטינים - ממשיכות להתרחב".

לדברי אלעד, "בנסיבות אלה, יהיה זה מופרך להתייחס לכיבוש כאל מציאות זמנית או להאמין שישראל מתכוונת לשנותה בעתיד כלשהו. האחריות לסיום הכיבוש ולהפרות זכויות האדם שנגרמות בעטיו מוטלת בראש ובראשונה על ישראל, אולם מציאות זו לא תשתנה כל עוד הקהילה הבינלאומית תעמוד מנגד".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו על הדיון הצפוי:

"ההחלטה של של "בצלם" להופיע בדיון שיזמו הפלשתינים במועצת הבטחון של האו״ם כדי לנגח את ישראל היא גט כריתות שהשמאל הרדיקלי נתן לציונות. הם כבר אפילו לא מעמידים פנים שהמטרה שלהם היא להשפיע על הציבור הישראלי. במקום זה הם החליטו לחבור לארגוני ה-BDS האנטישמיים כדי לנסות לכופף את ישראל מבחוץ. זה לא ילך להם מפני שלא נתכופף. ישראל תקבע את גורלה בעצמה. בשביל זה הוקמה פה מדינה עצמאית, חזקה ובטוחה. אף אחד לא יכתיב לנו איך לנהל את חיינו, בטח לא ארגונים קיקיוניים שלא מוכנים לקבל את זה שהחברה הישראלית הפסיקה להקשיב להם."