אקסלנס: "המשך עליית תשואות בעולם תכביד על השווקים"

"להבדיל ממקרים קודמים, בהם שיפור בנתוני מאקרו תמך בעליית התשואות, הפעם הציפיות לעליית תשואות נובעות מהפנמה כי תהליכי הפחתות הריבית וההרחבות המוניטריות חייבים להגיע לקיצם"

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

"בשבועות הקרובים קיימת הסתברות גבוהה להמשך עליית תשואות בעולם, שתוביל להפסדי הון ועשויה להכביד מעט על שוקי המניות " - כך מעריך הבוקר (ה') בסקירתו השבועית יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס.  

חברון מסביר כי "להבדיל ממקרים קודמים, בהם שיפור בנתוני מאקרו תמך בעליית התשואות, הפעם הציפיות לעליית תשואות נובעות מהפנמה כי תהליכי הפחתות הריבית וההרחבות המוניטריות חייבים להגיע לקיצם. הפעם זה לא רק החשש מניפוח מחירי נכסים, ריאליים או פיננסיים, הפעם זה חשש מפני הפגיעה בבנקים, ביציבות שלהם, ברווחיות שלהם, ביעילות האשראי ובדרך עוקפת, פגיעה בפוטנציאל הצמיחה וההשקעה".

חברון מוסיף כי "לאור הערכתנו כי בפד מכוונים כרגע להעלאת ריבית בחודש דצמבר, אנו מעריכים כי ימשיכו לפעול בתקופה הקרובה להעלאת רמת תשואות האג"ח שם. במידה וההערכה תתממש גם התשואות בארץ צפויות להגיב בעלייה. לכן אנו ממשיכים להמליץ על החזקת תיק האג"ח במח"מ קצר של 3.5-4 שנים".

בהקשר לשאלת ההקצאה, בבית ההשקעות ממליצים בטווחים הקצרים על החזקה מאוזנת בין שני האפיקים - שקלי וצמוד. "בטווחים הבינוניים נראה כי קיימת הזדמנות להגדלת הרכיב הצמוד בתיק. למרות האכזבה מביצועי האפיק הצמוד ועל רקע העלייה במחירי הנפט ברחבי העולם, אנו ממליצים על הגדלת החלק הצמוד בטווחים אלו. בטווחים הארוכים אנו ממליצים על החזקה מאוזנת בין האפיקים".