מהן הסיבות לכך שטוויטר צונחת, ואילו תקוות נותרו לה?

מניית חברת המדיה החברתית המקרטעת איבדה 33% בשבוע וחצי ו-76% מאז השיא ■ ייתכן כי התקוות שלה עכשיו הן סופטבנק היפני וקרן פרייבט אקוויטי

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

 

היכן צפויה טוויטר למצוא את הבית שלה? מניות חברת ההיי-טק, בהובלת ג'ק דורסי, צללו ב-5% במסחר אתמול (שישי) ל-16.88 דולר למניה, לאחר שהפייננשל טיימס פרסם כי המועמדת האחרונה לרכישת החברה על פי השמועות, סיילספורס, החליטה שלא לרכוש את חברת המדיה החברתית המקרטעת. "במקרה הזה נסוגנו. זה לא היה הדבר הנכון עבורנו", כך אמר מרק בניוף, מנכ"ל סיילספורס.

מניית טוויטר הגיעה לשיא שנתי ב-5 באוקטובר - 24.87 דולר - בעת שבשוק התרוצצות שמועות על מאבקי רכישה בין כמה חברות גדולות. אולם כל המתעניינות - לרבות גוגל, דיסני ומיקרוסופט - הודיעו מוקדם יותר השבוע כי גם להן אין עניין בטוויטר. המניה צנחה ב-33% מאז השיא השנתי שלה, והחברה איבדה 5.6 מיליארד דולר בערך משווי השוק שלה בתוך שבוע וחצי.

עם זאת, חלק מהאנליסטים אמרו כי ייתכן שטוויטר טרם השמיעה את הציוץ האחרון. חלקם הצביעו על סופטבנק, משקיע הטכנולוגיה היפני, כרוכש פוטנציאלי. אחרים רמזו כי קרן פרייבט אקוויטי תוכל לחטוף את החברה באמצעות רכישה ממונפת - אם כי הדבר עלול להוביל לפיטורים מסיביים בתוך טוויטר.

טוויטר צפויה לדווח על רווחיה לרבעון השלישי ביום חמישי, 27 באוקטובר. מאז שהחברה הונפקה לציבור ב-2013, היא נאבקת כדי להראות למשקיעים שהיא יכולה למשוך משתמשים חדשים, וכמה מהמנהלים הבכירים בחברה הוחלפו. אפילו דורסי הצטרף רק בשנה שעברה. ברבעון השני הציגה החברה את הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר בהכנסות מאז שהונפקה. עם זאת, ההכנסות עדיין צמחו ב-20% ל-602 מיליון דולר, אולם זה עדיין היה פחות מהערכות האנליסטים ל-606.8 מיליון דולר.

הבעיה האמיתית: בסיס המשתמשים של טוויטר צמח לאט אף יותר, ל-313 מיליון משתמשים פעילים חודשית בלבד, מ-310 מיליון. למתחרה פייסבוק יש יותר מ-1.7 מיליארד דולר משתמשים פעילים.

מניית טוויטר הידרדרה ב-76% מאז השיא שלה בינואר 2014 - שעמד על 69 דולר.